مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در اجلاس مقابله با داعش گفت: ما باید همه با هم برای مبارزه با تروریسم همکاری کنیم و در این امر با دوستان مسلمانمان که نخستین قربانیان این مسئله هستند نیز مشارکت داشته باشیم.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی ان ان، فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، در کنفرانس مبارزه با افراط گرایی و داعش گفت غرب به تنهایی نمی‌تواند با این گروه تروریستی مبارزه کند. او افزود همکاری همه کشورهای غربی و مسلمان برای مبارزه با داعش پیام اصلی این اجلاس است.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا افزود: تنها با تحقق این امر می توانیم به برد در این نبرد امیدوار باشیم. مبارزه با افراط گرایی خشونت بار فراتر از مبارزه کنونی ما با داعش است. در مورد این گروه تروریستی ما از تلاش های ائتلاف جهانی مثل اقدام نظامی مطابق با قوانین بین الملل حمایت می‌کنیم. اما اقدام نظامی به تنهایی نمی‌تواند مؤثر باشد.

موگرینی ادعا کرد انتقال قدرت سیاسی در سوریه یکی از استراتژی‌های مبارزه با داعش را تشکیل می‌دهد. او تشکیل حکومت همه گیر در عراق، دولت وحدت ملی در لیبی و موفقیت دولت وحدت افغانستان را از استراتژی‌های دیگر مبارزه با داعش بیان کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار