آمریکا مقادیری مهمات در شمال سوریه برای شورشیان سوری که با گروه داعش مبارزه می کنند، با چتر فرو ریخته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، سرهنگ پاتریک رایدر، سخنگوی فرماندهی نیروهای آمریکا درخاورمیانه دوشنبه اعلام کرد آمریکا یکشنبه مقادیری مهمات در شمال سوریه برای شورشیان سوری که با گروه داعش مبارزه می کنند با چتر فرو ریخته است.

سرهنگ پاتریک رایدر در بیانیه ای اعلام کرد طی این عملیات موفق که به نمایندگی از طرف ائتلاف ضد داعش اجرا شد، مهماتی برای گروه های سوری که مقامات آنها مورد بررسی و تایید آمریکا قرار گرفته اند، ‌ارسال شده است.

براساس این بیانیه ارسال این مهمات از طریق هواپیماهای باری سی-130 نیروی هوایی ارتش آمریکا با چتر انجام شده است.

یکی از مقامات وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در گفتگو با خبرگزاری فرانسه با تایید خبر شبکه سی ان ان در این مورد، تصریح کرد هواپیماها در مجموع 50 تن مهمات برای شورشیان سوری فرو ریخته اند .

ارسال این مهمات برای شورشیان سوری از رویکرد جدید دولت اوباما برای مبارزه با گروه داعش پس از شکست برنامه آموزش شورشیان میانه رو سوری حکایت دارد. دولت آمریکا ‌این رویکرد جدید را جمعه در واشینگتن اعلام کرد.

پنتاگون به جای تلاش برای تشکیل واحدهای پیاده نظام شورشیان، ‌تلاش خود را بر اعطای سلاح به گروه های مورد تایید و حمایت هوایی از آنها متمرکز می کند تا آنها بتوانند حملات متمرکزی را علیه گروه تروریستی داعش انجام دهند.

این بیانیه از گروه خاصی از شورشیان که این مهمات و تجهیزات ارسالی را با چتر دریافت کرده اند نام نبرد، اما به کارآمد بودن نبردی که نیروهای کرد عراق و گروه های عرب برای آزاد کردن مناطق هم مرز با ترکیه در شمال شرقی سوریه انجام می دهند، اشاره کرد و افزود: هدف از ارسال این مهمات و تجهیزات ادامه دار کردن موفقیت این نیروها برای بیرون راندن گروه داعش از خاک سوریه است.

تغییر رویکرد آمریکا حدود 10 روز پس از وارد شدن روسیه به مناقشه سوریه با عملیات گسترده بمباران های هوایی اعلام می شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار