فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه تصریح کرد دخالت نظامی روسیه در سوریه، مکانیزم‌های جدیدی را در اوضاع این کشور بوجود آورده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از "الحدث"؛ "استفان دی میستورا" –فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه- گفت: "دخالت نظامی روسیه در سوریه، مکانیزم های جدیدی را در اوضاع این کشور ایجاد کرده است. امروز به منظور بررسی عملیات نظامی روسیه در سوریه، به مسکو سفر می کنم."

"استفان دی میستورا" افزود: "هرگونه عملیات نظامی در سوریه باید با هماهنگی مراجع بین الملی صورت پذیرد؛ اولویت در سوریه حفاظت همیشگی از غیرنظامیان است."

"دی میستورا" تصریح کرد: "سلاح، به تنهایی نمی تواند برای مبارزه با تروریسم در سوریه کافی باشد. بیشتر پناهجویان، سوریه را پیش از ظهور داعش ترک کرده اند. تحولات میدانی، بر اهمیت شکل گیری کارگروه ها در خصوص سوریه افزوده است. علی رغم تشدید عملیات نظامی، تلاش های دیپلماتیک همچنان ادامه دارد."

فرستاده سازمان ملل در تشریح اوضاع رقت‌بار سوریه گفت: "باید 3000 غیرنظامی در زبدانی، پیش از آنکه به قربانیان بپیوندد، از این شهر خارج شوند. راهبرد ما در شرایط کنونی، تکیه بر گزینه دیپلماسی است. بحران سوریه راه حل نظامی ندارد."


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار