مقامات چین برای گسترش همکاری‌های نظامی با نیروی هوایی ایران، ابراز علاقمندی کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از دیلی استار، «ما ژیائوتیان،» فرمانده نیروی هوایی چین، دوشنبه در گفتگو با «حسن شاه صفی،» همتای ایرانی خود، با اشاره به همکاری‌های کنونی نیروهای هوایی دو کشور، علاقمندی کشور متبوعش را برای گسترش همکاری‌های نظامی در سطوح بالاتر ابراز کرد.

طبق بیانیه منتشرشده وزارت دفاع چین، فرمانده نیروی هوایی این کشور در این دیدار، اظهار داشت: ما امیدواریم سطح همکاری‌های خود را با نیروی هوایی ایران ارتقا دهیم.

یکی از فرماندهان ارشد نیروی دریایی چین نیز ماه گذشته میلادی از تهران دیدار کرد. از سوی دیگر، چین سال گذشته میلادی، دو ناو جنگی رابه‌منظور برگزاری نخستین مانور دریایی مشترک با ایران در خلیج‌فارس، به بندرعباس اعزام کرد. همچنین، یکی از فرماندهان نیروی دریایی ایران از زیردریایی‌ها و ناوهای جنگی چین دیدن کرد.

تهران و پکن در حوزه‌های سیاسی، انرژی، تجاری و اقتصادی، همکاری‌های بسیار نزدیکی دارند. چین همچنین در حصول توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5، نقش مؤثری ایفا کرد. طبق این توافق، ایران قرار است برنامه هسته‌ای خود را برای یک دوره زمانی طولانی‌، محدود کند. آمریکا و اتحادیه اروپا نیز متعهد شدند تحریم‌های اعمال‌شده علیه ایران را لغو کنند. 


انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۱ ۱۱ آبان ۱۳۹۴
همه چی چینی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۵ ۱۱ آبان ۱۳۹۴
گناه بازرگانان خودمون که جنس بد میارن رو نباید به پای چینی ها نوشت وگرنه اونا جنس درجه عالی هم دارن که به آمریکا و اروپا صادر میشه
آخرین اخبار