بر اساس جدیدترین نظرسنجی‌ها، اعتقادات مذهبی در میان مردم آمریکا به ویژه جوانان، کاهش یافته است.

رنگ باختن اعتقادات مذهبی در میان آمریکایی‌هابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، نتایج تازه ترین نظرسنجی‌ها حاکی از کاهش اعتقادات مذهبی در میان مردم آمریکا به ویژه جوانان این کشور است. 

بر اساس بررسی مرکز نظرسنجی پیو، که از 35 هزار آمریکایی به عمل آمد و نتایج آن روز سه شنبه منتشر شد، معیارهایی همچون میزان حضور مردم در کلیسا و میزان اعتقادشان به خدا نشان می‌دهد اعتقادات مذهبی در میان آمریکایی ها به ویژه جوانان این کشور رنگ باخته است. 

شمار افراد بزرگسالی که در این کشور به خدا اعتقاد دارند، از 92 درصد در سال 2007 به 89 درصد کاهش یافته است. 

تعداد آمریکایی هایی هم که در مورد وجود خدا «کاملاً مطمئن» بودند، از 71 درصد در سال 2007 به 63 درصد در سال 2014 تنزل کرده است. 

به موجب این نظرسنجی، شمار کسانی که  هر هفته به کلیسا می روند و مذهب را بخش مهمی از زندگی خود می دادند، کاهش یافته است. این روند به ویژه در میان جوانان مشهودتر است، به طوری که تنها نیمی از کسانی که متولد دوره بین سال 1990 تا 1996 هستند، به وجود خدا اعتقاد دارند.

 در حالی که 71 درصد از کسانی که در دوره بین سال 1928 تا 1945 متولد شده اند (موسوم به نسل خاموش)، کاملاً به وجود خدا اعتقاد دارند. 

شمار جوانانی که در مراسم مذهبی شرکت می کنند، 39 درصد است.

این نظرسنجی همچنین نشان می دهد شمار حامیان دموکرات ها که اعتقادات مذهبی دارند، 28 درصد، و شمار افرادی که از جمهوریخواهان حمایت می کنند و در عین حال اعتقادات مذهبی دارند، 14 درصد است.


انتهای پیام/


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار