نشریه «کلرادو اسپیرینز گِزت» در گزارشی مدعی شد: ایالت‌های آمریکا می‌کوشند مانع سرمایه‌گذاری دلارهای این کشور در ایران شوند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی نشریه «کلرادو اسپیرینز گِزت» در گزارشی مدعی شد: پس از حصول توافق هسته‌ای ایران، سرمایه‌های آمریکا به تهران سرازیر می‌شود. در این گزارش آمده است: ایالت‌های آمریکا می‌کوشند مانع انتقال پول‌های مالیات دهندگان این کشور به ایران شوند. همچنین اخیرا «دیفاند ایران،» موسسه غیرانتفاعی تازه ‌تأسیس در خصوص مسائل ایران، خواستار اصلاح قانون اساسی ایالت‌ها شده است تا به این ترتیب اوباما نتواند تحریم‌های اعمال شده از سوی ایالت‌ها بر علیه ایران را لغو کند.

در ادامه این گزارش آمده است: این موسسه در ایالت‌هایی متمرکز است که مخالف سرمایه‌گذاری در شرکت‌هایی هستند که احتمال می‌رود در ایران به فعالیت‌های تجاری می‌پردازند. از جمله این ایالت‌ها می‌توان «کلرادو» را نام برد.  مؤسسه «دیفاند ایران،» خواهان اصلاح قانون ایالتی در 31 ایالت آمریکا به گونه‌ای است که مانع تلاش‌های پیش‌بینی شده دولت اوباما درخصوص نفی قوانین ایالتی و یا فشار بر مقامات ایالتی شود.

«مارک والر،» جمهوریخواه اهل «کلرادو» و یکی از سه مدیر اصلی این مؤسسه، در ادعایی بی‌اساس اظهار داشت: «زمانیکه تحریم‌های فدرالی برداشته شود، سرمایه‌های ایالتی به سوی تروریست‌های ایران که به دنبال نابودی اسرائیل و آمریکا هستند، سرازیر خواهد شد.» وی در ادامه لفاظی‌های خود افزود: «دادن پول مالیات‌دهندگان به تروریست‌ها، دیوانگی است. مشکل توافق هسته‌ای ایران، آن است که براحتی با یک قلم‌خوردگی نقض می‌شود. من معتقدم در رای‌گیری 2016، بجای اصلاح قانون ایالت‌ها به اعمال قانونی تحریم‌های بیشتر علیه ایران رأی دهیم.»

نگارنده این گزارش در ادامه مدعی شده است: آزاد شدن اموال بلوکه شده ایران در آمریکا، همچنین فعالیت شرکت‌های نفت و گاز و دیگر شرکت‌های تجاری در این کشور جنجالی، سبب خواهد شد میلیاردها دلار نصیب دولت آن شود. این درحالی است که ایران متعهد به نابود کردن اسرائیل است.

در پایان ادعاهای مطرح شده این گزارش آمده است: درصورتیکه رای‌گیری 2016 صورت‌ گیرد، اکثریت به این اصلاحات رأی خواهند داد؛ زیرا مردم آمریکا موافق معامله اوباما با ایران نیستند. هرچند دولت و نمایندگان کنگره به کار خود بدون توجه به نتایج این رأی‌گیری ادامه خواهند داد. مقامات باید بدانند اگرچه ایالت‌ها دارای قدرت لازم برای خنثی کردن توافق اوباما با ایران نیستند، مردم دارای حقوقی هستند که از جمله آنها تصویب قوانین مربوط به تعیین چگونگی سرمایه‌گذاری پول‌های حاصل از مالیات‌ است.



انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار