مقامات کویت و رژیم صهیونیستی در دوران جنگ بدون هیاهو به سر می‌برند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سایت دبلیو ان دی؛ کویت 25 سال پیش با کمک نظامی آمریکا توانست از حکومت دیکتاتوری صدام بگریزد و حالا بنای دشمنی با رژیم صهیونیستی به عنوان مهمترین متحد و دوست آمریکا در خاورمیانه گذاشته است.

در تازه‌ترین دشمنی کویت با شهروندان صهیونیست، پرواز خطوط هوایی این کشور حاضر به پذیرش یک صهیونیست در پرواز نیویورک به لندن نشد. وزارت حمل و نقل آمریکا پس از آگاهی از این موضوع، اقدام خطوط هوایی کویت را غیرقانونی خواند و خواستار پیگیری قضایی آن شد. مقامات کویت در توضیح نپذیرفتن مسافرصهیونیست اعلام کردند: خطوط هوایی کویت کاملا منطبق با قوانین دولتی این کشور رفتار کرد. کویت نیز مانند دیگر کشورهای عربی، رژیم صهیونیستی را مورد تحریم قرار داده است. زمانیکه دو کشور روابط دیپلماتیک خود را قطع می‌کنند، تمام قوانین و حقوق معمول میان آن دو لغو و یا به حالت تعلیق درمیآید. طبیعی است کویت نیز با توجه به قطع کامل روابط با رژیم صهیونیستی، خود را ملزم به اجرای قوانین مرسوم بین الملل در قبال این رژیم و شهروندان آن نمی‌داند.

مقامات آمریکایی از این اقدام کویت ابراز نارضایتی کرده‌اند و جابه‌جایی مسافران صهیونیست را امری مجزا از اختلافات دیپلماتیک می‌دانند.

انتهای پیام/


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار