یک مقام اطلاعاتی آمریکا اعلام کرد گذرنامه کشف شده در کنار جسد یکی از مهاجمان حملات اخیر در پاریس، ساختگی است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ سی بی اس نیوز نوشت: پس از تلاش مقامات فرانسه برای شناسایی هویت مهاجمان در پاریس، این خبر منتشر شد که در کنار جسد یکی از مهاجمان یک گذرنامه سوری بوده است که ماه پیش از طریق یونان وارد اتحادیه اروپا شده بود؛ اما یک مقام اطلاعاتی آمریکا به سی بی اس نیوز گفته است نام و تصویری که از این گذرنامه سوری، منتشر شده است،‌ جعلی است و این فرد به هیچ عنوان برای مقامات اطلاعاتی شناخته شده نیست. به عبارت دیگر،‌ این فرد وجود خارجی ندارد. 

وی در ادامه گفت: این گذرنامه جعلی است،‌ چون شماره سریال آن با گذرنامه های قانونی سوری همخوانی ندارد و تصویر نیز با نام فرد منطبق نیست. 

یک منبع در نهاد اجرای قانون در آمریکا به سی بی اس نیوز گفته است، ‌مقامات مرکز تحقیقات پات میلتون، دی ان ای تروریست های کشته شده و اثر انگشت آنها را گرفته اند تا براساس اطلاعاتی که در اختیار دارند، ‌تروریست ها و شبکه های مرتبط با آنها را شناسایی کنند. 

یک مقام اطلاعاتی آمریکا به بازرسان میلتون گفته اند تاکنون هیچ اطلاعاتی مبنی بر این که تروریست ها از جوامعی در داخل فرانسه بوده اند، وجود ندارد. هیچ کس درباره این حملات، اطلاعاتی فاش نکرده است و تنها مهاجمان درباره سازمان دهندگان آن اطلاع داشته اند. 

یک مقام آمریکایی در گفتگو با سی بی اس نیوز تاکید کرد: اف بی آی، 4 یا 5 نفر از عاملان خود را به پاریس فرستاده و در دفتر کوچکی در پاریس مستقر شده اند. آنها در ارزیابی آزمایش های جنایی تخصص دارند. 

این در حالیست که اف بی آی تاکنون رسما به این تحقیقات نپیوسته و دولت فرانسه نیز رسما از اف بی آی برای وارد شدن در این حادثه کمکی نخواسته است.



انتهای پیام/


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار