یک روزنامه‌نگار فرانسوی در گزارشی بی‌اعتمادی "باراک اوباما" به رئیس‌جمهور فرانسه را تحلیل کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، یک روزنامه‌نگار فرانسوی - میشل کُلُمز- در گزارشی از بی اعتمادی "باراک اوباما،" رئیس‌جمهور آمریکا به همتای فرانسوی خود - فرانسوا اولاند- خبر داد. وی می‌نویسد "اولاند" و "اوباما" گذشته‌ای از مخالفت با یکدیگر دارند. برای مثال افراطی بودن سیاست رئیس‌جمهور فرانسه در قبال سوریه یا وقت‌کشی وی در روند دستیابی به توافق هسته‌ای ایران، خلاف سیاست‌های اوباما بوده است.

پیش از این، اولاند تصمیم داشت نیروهای دولتی سوریه را بمباران کند؛ اما پس از حملات تروریستی پاریس، وی دنبال همکاری با روسیه برای شکست گروه تروریستی داعش است.

" کُلُمز" می‌نویسد: " به نظر اوباما، رئیس‌جمهور روسیه دنبال مذاکره‌ای است که در آن جنگ در سوریه و اوکراین را به هم ارتباط دهد. وی همچنین از فرانسه می‌ترسد، زیرا این کشور بیش از دیگران از تحریم‌های اعمال شده بر روسیه آسیب دیده است. همچنین اوباما علاقه‌ای به شنیدن و پذیرش پیشنهادی مبنی بر لغو این تحریم‌ها در قبال جنگ برای شکست داعش ندارد."

نگارنده می‌نویسد: علاوه بر این‌ها، فرانسه در حال حاضر "بشار اسد،" رئیس‌جمهور سوریه را یک عامل اصلی برای حل بحران این کشور می‌داند و اوباما راهی برای تغییر نظر اولاند ندارد.


انتهای پیام/ 

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار