رئیس جمهور ترکیه با رد کردن احتمال عذرخواهی از روسیه، گفت مسکو باید برای نقض حریم هوایی ما عذرخواهی کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه با رد کردن احتمال عذرخواهی از روسیه گفت: هر کسی حریم هوای ترکیه را نقض کرده است، باید عذرخواهی کند.

اردوغان در مصاحبه با این شبکه گفت: هواپیمای روسی حریم هوایی ترکیه را نقض کرد و به اعتقاد من اگر قرار باشد کسی عذرخواهی کند ما نیستیم. کسانی که حریم هوایی ما را نقض کردند باید عذرخواهی کنند. نیروی هوایی ترکیه به مسئولیت خود برای پاسخ دادن به نقض حریم هوایی عمل کرد. 

اردوغان افزود: ولادیمیر پوتین با سخنان خود درباره اقدام ترکیه در سرنگون کردن هواپیمای روسی مرتکب اشتباه بزرگی شد که آن را خنجر از پشت یا حمایت از تروریسم خواند.

وی افزود: اگر پوتین می گوید ما با داعش همکاری می کنیم فکر می کنم مرتکب اشتباه بزرگی شده است.

وی در ادامه مدعی شد: روسیه در جنگ با داعش شرکت نمی کند، بلکه بر عکس مخالفان (به اصطلاح) میانه رو را در سوریه هدف قرار می دهد و ترکیه کشوری است که با تروریسم مبارزه می کند. 

پیش از این رئیس جمهور روسیه اعلام کرد هنوز هیچ عذرخواهی از سوی ترکیه دریافت نکرده است.

یک فروند جنگنده اف شانزده ترکیه، روز سه شنبه یک فروند بمب افکن سوخو 24 روسی را، که در عملیات در خاک سوریه مشارکت داشت، سرنگون کرد.

 آنکارا مدعی است این هواپیما در خاک ترکیه بوده است در حالی که روسیه اطمینان می دهد این هواپیما در آسمان سوریه سرنگون شده است. 

انتهای پیام/


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار