به نوشته دیلی بیست، در ادامه جنگ لفظی میان ترکیه و روسیه، اردوغان این بار انگشت اتهام را به سمت تاجر روس نشانه رفته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ دیلی بیست در گزارشی نوشت: رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه، به تازگی اتهاماتی را متوجه یک تاجر روس‌تبار متولد سوریه کرده است. اردوغان ادعا می‌کند این فرد که «جرج حصوانی» نام دارد، رابط تجاری دولت دمشق و گروه تروریستی داعش است.

ادعای گزارش دیلی بیست: افشای همکاری تجار روس با داعش/ ترکیه به دنبال انتقام‌گیری از روسیه+ تصاویر
جرج حصوانی

اردوغان در این باره ادعا کرد: حصوانی نفت را از داعش خریداری می‌کند و آن را به دولت بشار اسد و تاجران بین‌المللی می‌فروشد. ما مدارکی داریم که این مسئله را اثبات می‌کند.  

 
در گزارش مذکور ادعا شده است: بنابر اعلام رسانه‌های ترکیه، این فرد که در سوریه صاحب یک شرکت مهندسی و ساختمانی به نام «هسکو» است، با سازمان‌های اطلاعاتی روسیه نیز همکاری می‌کند.


حصوانی اتهامات وارده را به شدت رد و از اتحادیه اروپا درخواست کرده است به دنبال کسانی باشند که نفت داعش را به ترکیه قاچاق می‌کنند.


به ادعای این گزارش، اردوغان تنها کسی نیست که اتهاماتی از این دست را به تاجر مذکور وارد کرده است. هفته گذشته نیز وزارت خزانه‌داری آمریکا او را واسطه خرید و فروش نفت میان دولت سوریه و داعش خواند و نامش را در لیست سیاه قرار داد. اتحادیه اروپا نیز در ماه مارس ( 31 روز منتهی به 11 فروردین)، دارایی‌های فرد مذکور را به همراه 12 فرد حقیقی و حقوقی دیگر تحریم کرد. آن‌ها همچنین از سفر به 28 کشور عضو اتحادیه اروپا محروم شدند.


به نوشته این وب سایت: گزارش‌های جدید نشان می‌دهد حصوانی در مذاکرات سال 2014 برای آزادی 13 راهبه ارتدوکس نیز نقش مهمی را ایفا کرده است.  این راهبه‌ها که بوسیله گروه تروریستی «جبهه النصره» در سوریه اسیر شده بودند، با اعضای خانواده عده‌ای از تروریست‌ها معاوضه شدند.


نگارنده این گزارش ادعا می‌کند: مشخص است حصوانی به تنهایی نمی‌تواند همه این اقدامات را انجام دهد و تحقیقات آینده، نقش روسیه را در این میان مشخص خواهد کرد. اتهامات مطرح شده، این پرسش را ایجاد می‌کند که روسیه به طور دقیق در سوریه به دنبال چه چیزی است؟ در حالی که ادعا می‌کند در حال مبارزه با داعش است، در واقع برای حفظ اسد در قدرت تلاش می‌کند.


به ادعای این گزارش، روز جمعه در رسانه‌های مستقل روسیه مباحثی درباره روابط نفتی کرملین، اسد و داعش مطرح شد که جنگ روسیه علیه این گروه تروریستی را از بعد جدیدی مورد توجه قرار می‌داد. بسیاری معتقدند انگیزه منافع تجاری مشترک با اسد، یکی از دلایل اصلی حملات اخیر روسیه است.


«کییرسان ایلیومژینوف» تاجر «قالموق تبار» اهل روسیه، فرد دیگری است که در مظان اتهام قرار دارد. وی که ریاست شرکت نفتی «پترول ای‌دی» را برعهده دارد، به ارتباطات گسترده در خاورمیانه و همچنین تجارت مرموز معروف است.

ادعای گزارش دیلی بیست: افشای همکاری تجار روس با داعش/ ترکیه به دنبال انتقام‌گیری از روسیه+ تصاویر
کییرسان ایلیومژینوف

در انتهای این گزارش آمده است: ایلیومژینوف که از سال 1995 ریاست فدراسیون جهانی شطرنج را برعهده دارد، پیش از این افرادی را که به بازی شطرنج علاقه دارند، دوست خود خوانده بود. او در این میان از صدام حسین، معمر قذافی و ولادیمیر پوتین نام برده بود. این تاجر مولتی‌میلیاردر روس در سال 2012 در دیداری 3 ساعته با بشار اسد اعلام کرد از او حمایت خواهد کرد.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۸ ۱۵ آذر ۱۳۹۴
ترکیه فکر میکنه متمدن شده آبادروغگویی ونوکر آمریکاوداعش بودن تمدن است .زهی خیال باطل.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۸ ۱۵ آذر ۱۳۹۴
اینکه پوتین از بشار حمایت میکنه چیز عجیبی نیست دیکتاتورها همیشه از همدیگه حمایت میکنند چون مرگ یا سرنگونی یک دیکتاتور برای بقیشون خیلی سخته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۸ ۱۴ آذر ۱۳۹۴
دولتمردان ترکیه قافیه رو باختن و به دروغ و افترا متوسل میشن.
این متن بیشتر شبیه یه جوک خنده دار بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۸ ۱۴ آذر ۱۳۹۴
نفت سوریه رو بشار اسد بخره قاچاق محسوب میشه؟ولی ترکیه نه مرگ بر عثمانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۵ ۱۴ آذر ۱۳۹۴
اسم این دقیقا تلاش مذبوحانست که ترکیه میکنه و فرار به جلو دیگه بچه مدرسهای ها هم میدونن دولت ترکیه دستش تو قاچاق نفت دزدیه سوریست
آخرین اخبار