گروه تروریستی داعش با همکاری متخصصان غربی، در حال ساخت نوع جدیدی از موشک‌های ضدهوایی است.

فری بیکن فاش کرد: همکاری متخصصان غربی با داعش برای ساخت نوع جدید موشک‌های ضدهوایی
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از فری بیکن، به گفته مقامات آمریکایی و طبق گزارش‌های رسیده، گروه تروریستی داعش با همکاری متخصصان غربی، در حال ساخت نوع جدیدی از موشک‌های ضدهوایی با قدرت تخریب بالاتر نسبت به موشک‌های کنونی است. این اقدام داعش با هدف مقابله با حملات روزافزون هوایی علیه پایگاه‌های نظامی این گروه تروریستی، صورت می‌گیرد.

یک کاربر اینترنتی مخالف داعش که ساکن «رقه» است، 15 دسامبر سال جاری میلادی (24 آذرماه) با انتشار گزارشی در صفحه توییتر خود، نخستین‌بار از تلاش‌های این گروه تروریستی برای ساخت نوع جدید موشک‌های ضدهوایی پرده برداشت. طبق گزارش این کابر، موشک‌های جدید در یکی از مراکز فرماندهی داعش در بیابانی واقع در شمال «رقه» ساخته می‌شوند. تروریست‌ها بر روی بدنه موشک‌های ضدهوایی پنج چاشنی بمب و همچنین مواده منفجره نصب می‌کنند تا قدرت تخریبی آن‌ها را در لحظه برخورد با هواپیماها، افزایش دهند.

سرهنگ «استیون وارن،» سخنگوی فرماندهی نظامی آمریکا در عراق، در واکنش به این گزارش، اظهار داشت مقامات واشینگتن از برنامه موشکی داعش اطلاع دارند. وی با این حال، افزود «این مسئله جای نگرانی نیست، بلکه نشان می‌دهد تروریست‌ها به این موضوع پی برده‌اند که حملات هوایی باعث نابودی آن‌ها خواهد شد. تروریست‌ها تلاش می‌کنند روشی برای مقابله با این حملات بیابند، اما نمی‌توانند کاری از پیش ببرند.»




انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار