گروه تروریستی الشباب در جدید‌ترین پیام ویدیویی‌اش، از سخنان جنجالی نامزد انتخابات آمریکا، به عنوان دستاویزی برای یارگیری استفاده کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه الجزیره، گروه تروریستی الشباب سومالی در تازه‌ترین پیام ویدیویی، که با هدف سربازگیری منتشر کرده است، سخنان دونالد ترامپ، نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، ضد مسلمانان را دستاویزی برای فریب جوانان و نوجوانان و استفاده از آنان در اقدام‌های تروریستی، قرار داده است. 

بر اساس این گزارش،  در تازه‌ترین پیام ویدیویی گروه تروریستی الشباب تصاویری از انوار الاولاکی، تروریستی که در سال ۲۰۱۱ در حمله هواپیمای بدون سرنشین ارتش آمریکا کشته شد، دیده می‌شود. سپس تصویر دونالد ترامپ را می‌بینید که در جریان سخنرانی‌های تبلیغاتی خود بار‌ها به مسلمانان و باورهای آنان حمله کرده است. 

ترامپ در یکی از سخنرانی‌های خود ممنوعیت کامل ورود مسلمانان را به خاک آمریکا خواستار شده و مدعی شده بود در صورتی که رئیس جمهور شود پایگاهی اطلاعاتی ایجاد خواهد کرد تا همه اقدام‌های مسلمانان در سرتاسر خاک آمریکا قابل رصد کردن باشد. 

 وی همچنین مدعی شد مساجد را باید زیر نظر داشت زیرا در آن‌ها اتفاق‌های ناخوشایندی طرح ریزی و اجرا می‌شود. 

نفیض مصدق احمد، نویسنده و تحلیلگر امور امنیتی بین المللی در گفتگو با الجزیره تاکید کرد: «این موضوع از آنجا اهمیت دارد که دونالد ترامپ هم اکنون به نمادی برای گروه تروریستی الشباب تبدیل شده تا با استفاه از موضع گیری‌های وی به راحتی مسلمانان را در سراسر جهان برای حمایت از اقدام‌های تروریستی خود ترغیب کند. اهمیت دیگر این موضوع در بحثی که منتقدان مدت هاست دارند مطرح می‌کنند و آنانی که در جریان تبلیغات انتخاباتی ترامپ قرار داشته‌اند می‌گویند چنین موضع گیری‌های افراطی و سیاست‌های نژادپرستانه‌ای که با هدف تخریب مذهب اتخاذ می‌شوند به راحتی بدست تروریست‌هایی که دنبال چنین مسائلی هستند و دوست دارند تفرقه و شکاف بین مسلمانان و غیرمسلمانان بیش از پیش عمیق باشد مورد سوء استفاده قرار می‌گیرند.»


انتهای پیام/


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار