همایش تخصصی بررسی قوانین حقوقی و کیفری در صنعت برق استانهای مرکزی ، لرستان و همدان در اراک برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک ، مدیرعامل شرکت منطقه ای برق باختر در این همایش گفت: همایش هم اندیشی در حوزه تخصصی صنعت برق به بررسی مسائل صنعت برق در جهت عملکرد بهتر می پردازد تا بتوانیم بسترهای مناسبی برای مشارکت بیشتر در حوزه حقوق و قضا و حوزه صنعت برق ایجاد کنیم.

مهندس شبیهی افزود: اخذ اسناد مالکیت بیش از 90 درصد زمینهای فاقد سند مالکیت شرکت ، پاسخگویی به شکایات مردمی ، حضور در محل پروژه های در حال احداث و رفع موانع کشاورزی به تعداد 534 مورد ، رفع تجاوز از حریم خطوط برق با هماهنگی مقام قضایی به تعداد 84 مورداز مهمترین اقدامات مهم و موفقیتهای شرکت برق در حوزه حقوقی شرکت منطقه ای برق باختر است.

وی گفت: 65 درصد توزیع مصرف انرژی در استان مرکزی در حوزه صنعت مصرف می شود که میانگین کشوری آن 35 درصد است و در زمینه کاهش مصرف صنایع و کارخانجات مشمول برنامه تعطیلات ، نزدیک به 10 میلیارد تومان تخفیف ، از طرف شرکت منطقه ای برق باختر به صنایع بزرگ در سال 94 داده شده است.

مدیرکل دفتر مرکزی حراست شرکت توانیر نیز در این همایش گفت: صنعت برق یک صنعت پرهزینه است و برای ساخت و نصب هر 3 دکل توزیع برق و انرژی یک و نیم میلیارد تومان باید هزینه شود.

افراز افزود: سرقت تجهیزات برق یکی از مهمترین معضلات این صنعت است که باعث تخریب شبکه توزیع و افزایش خاموشی می شود.

وی گفت: در سال 92 ، 44 میلیارد تومان سرقت تجهیزات برق در کشور داشته ایم که این رقم در سال 93 به 33 میلیارد کاهش پیدا کرده است و این نشان دهنده تلاش بسار نیروی انتظامی و دادگستری و شرکت برق است.

مدیرکل دفتر مرکزی حراست شرکت توانیر افزود : در سال 93 ، 14 تن سرقت سیم و مس در حوزه صنعت برق داشته ایم که این میزان در 9 ماهه ابتدای امسال به 3 تن رسیده است.

همچنین نظری منتظر، مدیرکل دفتر حقوقی و پاسخگویی به شکایات شرکت توانیر در خصوص قوانین و مقررات حوزه صنعت برق گفت: جابجایی خطوط برق ، بازرسی از تاسیسات تولید برق ، حریم خطوط هوایی برق و برخورد با اقدامات ممنوعه در حریم منطقه خطوط نیروی برق از مهمترین قوانین شرکت توانیر در بحث صنعت برق است.

وی گفت: دستکاری کنتور با عملیات فریبکارانه و سرقت تجهیزات برقی شامل سیم و کابل از مهمترین مشکلات موجود در حوزه صنعت بر است.

در پایان این مراسم از کتاب صیانت از حقوق شهروندی و تمبر اختصاصی این همایش رونمایی شد. 

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ت

برچسب ها: اراک ، برق ، همایش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.