دیوان دادگستری اروپا توجه ویژه‌ای به تأمین امنیت داده‌های اروپایی از طریق شرکت‌های فیس‌بوک و گوگل نشان داده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نیویورک‌تایمز، «ایزابل فالک‌پیروتین» یکی از برجسته ترین دیده‌بان‌های ناظر بر شرکت‌هایی همچون فیس‌‍بوک و گوگل است که چگونگی مدیریت این دو شرکت بر اطلاعات گسترده کاربران اروپایی را بررسی می‌کند. این دو شرکت میلیاردها مورد از اطلاعات کاربران از جمله اسامی، تاریخ‌ها و مخاطبان را مرتباً جمع‌آوری می‌کنند.

«فالک‌پیروتین» از سال 2011 در سمت‌های متفاوتی بوده و در جهت برقراری امنیت اطلاعات و محافظت از حریم خصوصی تلاش کرده است. نقش وی در هفته‌های اخیر بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است. «فالک‌پیروتین» از سوی برجسته‌ترین دادگاه اروپا مأمور شده است تا بر چگونگی انتقال داده‌های دیجیتال از اتحادیه اروپا نظارت داشته باشد. اگر تلاش‌های مذاکره‌کنندگان اروپایی و آمریکایی برای دستیابی به توافق در زمینه انتقال اطلاعات، تا 1 فوریه به نتیجه نرسد، مسئولیت «فالک‌پیروتین» سنگین‌تر خواهد شد.

وی اعلام کرد "شرکت‌های آمریکایی حق جمع‌آوری اطلاعات از شهروندان ما را ندارند."

در ماه اکتبر یک پیمان 15 ساله که اجازه انتقال آزادانه اطلاعات میان آمریکا و اروپا از طریق این شرکت‌ها را صادر می‌کرد، از سوی دیوان دادگستری اروپا لغو شد و از آن پس، نظارت بر جمع‌آوری اطلاعات از اروپا افزایش یافت. قُضات بر این باورند که داده‌های انتقال یافته از اروپا به درستی محافظت نمی‌شوند.

مدت کوتاهی پس از اینکه «فالک‌پیروتین» و دیگران از کمیسیون اروپا و وزارت بازرگانی خواستند تا 1 فوریه به توافق جدیدی دست یابند، مذاکره کنندگان از ماه اکتبر به طور روزانه در حال گفتگو هستند؛ اما هنوز هم بر سر چگونگی نظارت آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا بر داده‌های دیجیتال اروپایی‌ها اختلاف نظر دارند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار