رئیس جمهور آمریکا در اظهاراتی مدعی شد مداخله روسیه در سوریه ضعف دولت دمشق را به نمایش می گذارد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا روز سه شنبه در اظهاراتی مدعی شد مداخله روسیه در سوریه نمایانگر ضعف دولت دمشق است و در صورتی که ولادیمیر پوتین فردی هوشیار باشد به انجام فرآیند انتقال سیاسی در این کشور کمک می کند.

اوباما در پایان نشست با سران کشورهای جنوب شرقی آسیا (آ سه آن) که در کالیفرنیا برگزار شد، در گفتگو با خبرنگاران تصریح کرد: روسیه و بشار اسد، رئیس جمهور سوریه شاید پیشرفت های زمینی بدست آورده باشند، اما سه چهارم سوریه خارج از کنترل آنهاست.
وی در بخش دیگری از سخنان خود تأکید کرد: آمریکا به تلاش خود برای جلوگیری از نفوذ گام به گام داعش در لیبی ادامه می دهد؛ چرا که نبود ثبات سیاسی، حفره ای را برای گروه های افراطی ایجاد کرده است.

اوباما همچنین خواستار برداشته شدن گامهای ملموس برای کاهش تنش ها در دریای چین جنوبی شد. وی تصریح کرد: "هر گونه درگیری مرزی میان کشورهای منطقه باید بصورت مسالمت آمیز حل و فصل شود." وی با اشاره به فعالیت های چین در این منطقه خواستار جلوگیری از هرگونه ساخت و ساز بیشتر و توقف نظامی کردن مناطق مورد مناقشه شد.

اوباما همچنین خواستار بازگشت حکومت غیر نظامیان در تایلند شد. وی در خصوص امور داخلی آمریکا با تأکید بر تصمیم خود درباره تعیین عضوی در دادگاه عالی این کشور بجای "آنتونین اسکالیا" که روز شنبه درگذشت، گفت: قانون اساسی در خصوص آنچه هم اکنون باید انجام دهیم واضح است؛ هنگامی که خلأ ای در دادگاه عالی رخ می دهد، رئیس جمهور آمریکا باید فردی را برای جایگزینی آن انتخاب کند.

باراک اوباما در بخش دیگری از سخنان خود اعلام کرد همچنان معتقد است دونالد ترامپ، نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا جایگزین وی در کاخ سفید نخواهد شد. وی سخنرانی نگران کننده ترامپ و دیگر نامزدهای جمهوری خواه را در خصوص مسلمانان محکوم کرد.

وی گفت: همچنان معتقدم ترامپ رئیس جمهور نخواهد شد و علت آن هم اعتماد به ملت آمریکاست. آنها می دانند ریاست جمهوری مسأله ای مهم و جدی است و مانند اداره برنامه مصاحبه و یا برنامه تلویزیونی، یا تبلیغاتی و یا بازاریابی نخواهد بود؛ این کاری دشوار است.


انتهای پیام/      

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار