دولت به رسمیت شناخته شده لیبی از سوی جامعه بین‌المللی می‌کوشد گروه‌های افراطگرای مسلح را از شهر بنغازی بیرون و مواضع خود را تقویت کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، منابع نظامی لیبی اعلام کردند هفت سرباز این کشور روز جمعه در درگیری با نیروهای افراطگرای مسلح در بنغازی کشته شدند.

دولت به رسمیت شناخته شده لیبی بوسیله جامعه بین المللی تلاش می کند گروههای افراطگرای مسلح را از بنغازی بیرون و مواضع خود را در این شهر تقویت کند. نیروهای وفادار به دولت مستقر در شرق لیبی در روزهای اخیر در این شهر بزرگ ساحلی پیشروی کرده اند. 

«فضل الحاسی،» از افسران ارتش لیبی، روز جمعه اعلام کرد یک عامل انتحاری وابسته به گروه تروریستی داعش امروز خود را در محله «الهواری» در شمال بنغازی منفجر کرد که بر اثر آن چهار سرباز کشته و سه نفر دیگر زخمی شدند.

وی افزود در خشونت های دیگری که روز جمعه در همین شهر اتفاق افتاد سه سرباز کشته و چهار نفر دیگر زخمی شدند.

منابع خبری مستقر در بنغازی اعلام کردند ارتش لیبی موفق شده است گروههای افراطگرای مسلح را از مواضعشان بیرون براند و آنها را در یک کارخانه سیمان محاصره کند.

لیبی از زمان سقوط رژیم معمر قذافی در سال 2011 به علت فعالیت های گروههای شبه نظامی و قبایل قدرتمند مسلح با آشوب ها و هرج و مرج های زیادی روبرو است. این در حالی است که یک بحران سیاسی عمیق نیز نهادهای دولتی این کشور را فلج کرده است و دو دولت و دو پارلمان رقیب بر سر قدرت مبارزه می کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار