یک مقام سابق ارشد نظامی آمریکا به نقش کشورش در پیدایش گروه تروریستی داعش اذعان کرد و گفت اگر آمریکا به عراق حمله نکرده بود داعش به وجود نمی آمد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از ایندیپندنت؛ دیوید کیلیکالن که سال 2004 دومین فرد مهم در وزارت دفاع آمریکا ( پنتاگون ) بوده است ، اکنون خودش یک موسسه مشاوره‌ای را اداره می کند. و در کتابی تحت عنوان « سال خونین » نوشته  و در آن درباره ظهور داعش و کوتاهی‌ها  در جنگ علیه تروریسم توضیح داده است.

کیلیکالن به کانال چهار خبری تلویزیون انگلیس گفت : فضایی که ما اکنون در آن قرار داریم ، تقریبا به شکلی غیر قابل انکار بدتر از  زمان آغاز جنگ با تروریسم در سال 2001  است. ما باید درک کنیم که خودمان بسیاری از مشکلات را به وجود آورده ایم.

وی تهاجم  سال 2003  به عراق را بزرگترین اشتباه راهبردی از زمان حمله هیتلر به روسیه در سال 1941 توصیف کرد و گفت این وضعیت به سبب تحکیم نشدن روند سیاسی  زمانی که ما  هشت سال بعد از عراق خارج شدیم، بدتر شد.

وی گفت اگر ما به عراق حمله نکرده بودیم ، داعش به وجود نمی آمد.

این مقام ارشد نظامی پیشین آمریکا خاطر نشان کرد غرب به خشونتها  در سوریه پس از  بهار عربی سال 2011 و از بین رفتن کامل  نظم در  لیبی بعد از مداخله ناتو در همان سال به شکلی قابل توجه واکنش نشان نداد.

این مقام سابق نظامی آمریکا تأکید کرد داعش تنها گروه تروریستی نیست که همچنان تقویت می شود و از القاعده که در حال احیاء شدن است و طالبان و مجموعه‌ای جدید از وابستگان به داعش در سراسر جنوب شرقی آسیا نام برد.




انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار