وزارت دفاع روسیه اعلام کرد سران گروه‌های مخالف نظام سوریه که توافق آتش بس را امضا کنند از حمایت روسیه برخوردار خواهند شد.


به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛  به نقل از منابع میدانی سوریه، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد سران گروه‌های مخالف نظام سوریه که توافق آتش بس را امضا کنند از حمایت روسیه برخوردار خواهند شد و این کشور به این افراد برای حفظ امنیت خود کمک خواهد کرد.

گروه موسوم به ارتش سوریه جدید وابسته به ارتش آزاد نیز از سیطره خود بر گذرگاه  مرزی سوریه با عراق در حومه جنوب شرقی حمص خبر داد.

همچنین 122 نفر از اعضای داعش بر اثر درگیری با ارتش سوریه در اطراف حمص، حماه و حلب کشته شدند. 58 نفر از این افراد در جاده حلب- خناصر و اثریا در حومه جنوب شرقی حلب در 3 روز آتش بس گذشته به هلاکت رسیدند.

شمار زیادی از سوری‌ها نیز در شهر الضمیر در منطقه قلمون شرقی با برگزاری تظاهرات بر ضرورت توقف درگیری‌ها بین گروه‌های نیروهای احمد العبدو،تحریر الشام و سیف الحق در این منطقه تاکید کردند.

از سوی دیگر عناصر مسلح داعش با گلوله‌های خمپاره دو منطقه الجوره و القصور را در دیرالزور هدف قرار دادند. هنوز از آمار تلفات این حمله خبری منتشر نشده است.

بر اثر درگیری میان نیروهای داعش با نیروهای سوریه دموکراتیک در شهر تل ابیض و منطقه مابین مبروکه و اطراف شهر عین عیسی در حومه شمال غربی الرقه 140 نفر از عناصر داعش کشته شدند.

جنگنده‌های ائتلاف بین المللی نیز برای اولین بار برای کمک به ارتش آزاد، مواضع داعش را در حومه شهر السویدا هدف قرار دادند.

همچنین پس از قطعی 5 روزه برق در حلب، بخش‌هایی از این شهر به برق وصل شد.





انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار