رئیس اتحادیه خشکشویی کشور عنوان کرد برخی کالاها از لیست قیمت گذاری خارجند و بر اساس درجه بندی واحد صنفی به صورت توافقی تعیین می شود.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بسیاری از هموطنان در آستانه نوروز برای اتوکشی و شست و شوی پرده، پتو و البسه خود دست به دامن خشکشویی ها می شوند و این صنف یکی از بخش های شلوغ شب عید است.

برای آگاهی از وضعیت بازار خشکشویی به سراغ رئیس اتحادیه این واحد رفتیم،ابوالفضل رجب زاده رئیس اتحادیه خشک شویی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جون در خصوص نرخ خشک شویی اظهار داشت: هر ساله تنها ابتدا سال (فروردین ماه) نرخ ها به واحدهای خشک شویی ابلاغ می شود و واحدهای صنفی موظف به رعایت آن تا پایان سال هستند.

وی با اشاره به نرخ شست شوی پرده گفت: در گذشته در جدول نرخ مصوب که پرده دو نوع بوده  نرخ وجود داشته است اما اکنون به سبب تنوع بالای پرده ها، از جدول قیمت خارج شده و تنها به صورت توافقی و در حضور مشتری بر اساس درجه بندی واحد صنفی قیمت مورد نظر اعلام می شود.

رجب زاده با بیان اینکه تنها هفت قلم کالا شامل قیمت گذاری اتحادیه است اشاره کرد و گفت: کالاهایی همچون کت و شلوار، کت، شلوار، پیراهن، دامن، مانتو و بلوز دارای دارای نرخ اتحادیه هستند و حال واحدهای دارای پروانه کسب و دارای هولوگرام اتحادیه بایستی این موارد را رعایت کنند زیرا در غیر این صورت مشتریان می توانند تخلفات را به اتحادیه و واحد رسیدگی به شکایات مردمی 124 اعلام کنند.

رئیس اتحادیه خشکشویی اذعان داشت:  نرخ شست و شو و اتوی لباس شب، پت، پرده، لباس پلیسه، کتان و جیر متفاوت است و تعیین این نرخ بر عهده اتحادیه نیست چرا که واحدهای صنفی از درجه بندی متفاوتی برخوردار هستند در حالی که قیمت این موارد از قیمت گذاری توسط اتحادیه خارج هستند و تنها به صورت توافقی در حضور مشتری تعیین می شود.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۰۲:۲۷ ۱۱ مرداد ۱۳۹۸
عجب بلبشویی در این اتحادیه هاست
آخرین اخبار