اقدام فرماندار فلوریدا در ممنوع کردن سرمایه‌گذاری در ایران مورد تقدیر دیگر مقامات جمهوری‌خواه این ایالت قرار گرفت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از فلوریدا پولتیکس؛ "ریک اسکات،" فرماندار ایالت کالیفرنیا،" تمام بازرگانان و سرمایه‌گذاران این ایالت را از مبادلات تجاری و سرمایه‌گذاری در ایران منع کرد. اقدام وی از سوی "جِف آتواتِر،" جمهوری‌خواه و مدیر مالی ایالت کالیفرنیا، مورد تقدیر و ستایش قرار گرفت.

آتواتر در این باره گفت: اسکات نمونه خوبی برای دیگر ایالت‌های آمریکا است. ایالت فلوریدا همچنان به تحریم‌های مالی ایران ادامه می‌دهد و از تمام بازرگانان خواسته درصورتیکه پولی در ایران دارند، هرچه سریعتر به آمریکا بازگردانند. این لایحه از سوی نمایندگان هر دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه ایالتی به تایید رسید. 

مقامات سیاسی در ایالت فلوریدا لغو تحریم‌های اقتصادی ایران را به متوقف شدن تلاش‌های این کشور برای دسترسی به سلاح اتمی و همچنین لغو کامل این تحریم‌ها از سوی دیگر ایالت‌های آمریکا منوط کرده‌اند.

در پی امضای توافق هسته‌ای ایران و اجرایی شدن برجام،  انتظار می‌رفت تحریم‌های اقتصادی علیه تهران به طور کامل لغو شود؛ اما ایالت‌های مختلف آمریکا قوانین جداگانه‌ای برای این منظور دارند و هنوز لغو تحریم‌ها بطور کامل میسر نشده است. کنگره آمریکا فعالیت شرکت‌های ایرانی را که بازرگانان آمریکایی قصد سرمایه‌گذاری در آنها را دارند مورد بررسی دقیق قرار می‌دهند و درصورتیکه ماهیت فعالیت این شرکت‌ها با سیاست‌های خارجی آمریکا در مغایرت نباشد، بازرگانان آمریکایی می‌توانند در آنها سرمایه‌گذاری کنند.

طرح ارائه شده از سوی فرماندار فلوریدا به اکثریت آرای نمایندگان ایالتی به تصویب رسید و به عنوان قانون، لازم الاجرا است. این قانو از اول ژوئیه (11 تیر) به اجرا درمی‌آید.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار