رئیس کمیسیون اقتصاد سندیکای شرکت های ساختمانی ایران گفت: انباشت قوانین پدیده ای است که در حال حاضر با آن مواجه هستیم، باید با کاهش قوانین مازاد و افزایش اثربخشی به این پدیده غلبه کنیم.

کاظم سماک رئیس کمیسیون اقتصاد سندیکای شرکت های ساختمانی ایران در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: یکی از مسئولیت های مهم مجلس در حال حاضر انباشت قوانین است که باید  روان سازی در این بخش صورت گیرد.

وی در ادامه افزود: کارگروهی از کارشناسان اقتصادی با همکاری دولت و مجلس باید نسبت به کاهش تعداد قوانین و بالا بردن اثر بخشی آن ها اقدام کنند تا بتوانیم شاهد روان سازی سرمایه گذاری و فعالیت های اقتصادی باشیم.

سماک یکی دیگر از راهکارهایی که برای توسعه اقتصادی باید مورد توجه قرار گیرد را چنین عنوان کرد: باید به دنبال روان سازی قوانین و با وجود موج ناامیدی که به لحاظ شرایط گذشته به وجود آمده در شبکه های اجتماعی امید را در جامعه برقرار کنیم.

وی تصریح کرد: عموم مردم در طبقات اجتماعی با سرمایه های کوچک جز سپرده گذاری در بانک اقدام دیگری نمی کنند در حالی که با سوق دادن افکار عمومی به سمت ورود به بازار سرمایه کمک کنیم تا یک بازار سرمایه قوی و بزرگ شکل گیرد.

رئیس کمیسیون اقتصاد سندیکای شرکت های ساختمانی ایران ضمن تأکید بر لزوم توجه به ارتباطات بین المللی گفت: در 70سال گذشته و بعد از جنگ جهانی دوم هیچ کشوری صرفا با فعالیت های ملی به رشد اقتصادی دست پیدا نکرده است بلکه با گسترش ارتباطات بین المللی و استفاده از امکانات جهانی از جمله سرمایه گذاری، جابجایی و انتقال تکنولوژی همچنین مدیریت مدرن موفق به دستیابی به رشد اقتصادی شده اند.

وی در پایان شرط تحقق اقتصاد مقاومتی در شرایط حال حاضر را چنین بیان کرد: اقتصاد مقاومتی نباید به اشتباه و صرفا پردازش به داخل برداشت شود بلکه توجه به داخل و خارج توأم باید صورت گیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار