شرکت میتسوبیشی ژاپن به چینی های قربانی کار اجباری در جنگ جهانی دوم غرامت پرداخت می کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از اسکای نیوز، «میتسوبیشی متریالز» از شرکت های زیرمجموعه شرکت «میتسوبیشی» که فعالیت آن در حوزه معادن و مصالح ساختمانی است، روز چهارشنبه ضمن عذرخواهی رسمی از کارگران چینی که در زمان جنگ جهانی دوم، بر خلاف میل باطنی خود در معادن ژاپن به کار گرفته شدند، اعلام کرد که برای پرداخت یک مبلغ مشخص به عنوان غرامت به هر یک از آن ها به توافق رسیده است.

این شرکت تنها یکی از ده ها شرکت ژاپنی است که در زمان جنگ ، اتباع چین را به کار اجباری گماشته بودند. بیش از سه هزار چینی در جنگ جهانی دوم در 10 معدن این شرکت به کار گماشته شده بودند.

«میتسوبیشی متریالز» اعلام کرد که به هر یک از این افراد و یا خانواده قربانیان مبلغ 100 هزار یوان ( بیش از 15 هزار دلار) به عنوان غرامت پرداخت خواهد کرد و بناهای یادبود در محل پیشین این معادن ساخته خواهند شد.

«هوا چون یینگ» سخنگوی وزارت امور خارجه چین در این رابطه گفت : ما از دولت ژاپن می خواهیم تا مسئولیت پذیر باشد و مسائل تاریخی مرتبط را به درستی حل و فصل نماید.

توافق اخیر در پی شکایت دو سال پیش قربانیان این حوادث شکل گرفت و همه طرف های این توافق به غیر از یک گروه که به نمایندگی از 37 قربانی این حادثه در روند مذاکرات حاضر بودند، از این توافق ابراز خرسندی کردند.

ارتش ژاپن در دهه 1940 میلادی 40  هزار چینی را به اسارت گرفت و به کار در اردوگاه های اجباری کار گماشت. بسیاری از آن ها هدف خشونت نظامیان ژاپنی قرار گرفتند و از فشار کار و گرسنگی جان باختند.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار