قاضی 83 سال دادگاه عالی آمریکا ترامپ را یک "شیاد" نامید.

قاضی زن آمریکایی: ترامپ یک به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری سی‌ان‌ان؛ روث جوان بی‌در گینزبورگ – قاضی دادگاه عالی آمریکا—که به رک‌گویی معروف است همچنان به انتقاد از دونالد ترامپ—نامزد احتمالی حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا—ادامه می‌دهد.

او طی مصاحبه‌ای که روز دوشنبه در دفتر کار خود ارائه داد بار دیگر لب به انتقادات تند علیه ترامپ گشود و گفت: "ترامپ یک شیاد است. او ثبات ندارد و تکلیفش با خودش مشخص نیست؛ در لحظه فکر می‌کند و هرچه به ذهنش می‌رسد بر زبان می‌راند. او واقعاً اعتماد به‌ نفس دارد. هرچند با اظهارنامه مالیاتی‌اش می‌توان اعتماد به‌ نفس وی را آزمود. به عقیده من برخورد رسانه‌ها با او بسیار ملایم بوده است. من نمی‌توانم تصور کنم با روی کار آمدن ترامپ، آمریکا به چه مکانی تبدیل شود."

قاضی 83 سال دادگاه عالی آمریکا درباره نامزدی ترامپ گفت: در ابتدا فکر می‌کردم حضور او در رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا خنده‌دار است. او با صدای غمگینی ادامه داد: شانس او را برای ریاست جمهوری کم می‌دیدم ولی با تبلیغات رایگان رسانه‌ها موفق شد در رقابت‌های مقدماتی پیروز شود.

انتشار سخنان گینزبورگ باعث شد دونالد ترامپ با مراجعه حضوری به دفتر کار قاضی دادگاه عالی آمریکا از وی بخواهد که استعفا دهد. ترامپ همچنین در یک پیام توییتری نوشت: گینزبورگ، قاضی دادگاه عالی آمریکا با اظهارات سیاسی احمقانه‌اش باعث خجالت همه شده است. او عقلش را از دست داده و باید استعفا دهد.

در همین حال، پال رایان، رهبر اکثریت جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا به خبرگزاری سی‌ان‌ان گفت: بیان چنین اظهاراتی از یک مقام حقوقی بعید است. به عقیده من این اظهارات خارج از حیطه فعالیت اوست.

با این وجود، گینزبورگ اظهار کرد از سخنان خود پشیمان نیست. گینزبورگ در سال 1993 از سوی بیل کلینتون عنوان قاضی دادگاه عالی آمریکا را دریافت کرد. وی دومین زن قاضی عالی بعد از سندرا دی اوکانر است. نظرات طبقه‌بندی‌شده گینزبورگ درباره دونالد ترامپ در کتار صحبت های قاضی ارشد جان رابرتس بیان شده است و روزنامه‌های نیویورک‌تایمز و خبرگزاری آسوشیتدپرس در مصاحبه‌های اخیر به آن‌ها استناد کرده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار