به باور رهبران فناوری جهان، در صورت اجرای سیاست‌های ضد مهاجرت ترامپ باید منتظر خروج بخش عظیمی از سرمایه حوزه فناوری بود.

نگرانی رهبران فناوری جهان از ایده‌های ضد نوآوری ترامپبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی فوربز: بیش از 100 نفر از رهبران فناوری جهان در نامه‌ای سرگشاده اعلام کردند درصورتی‌که دونالد ترامپ کرسی ریاست جمهوری این کشور را تصاحب کند دنیای فناوری با بحران مواجه می‌شود. به عقیده رهبران بزرگ فناوری جهان، نامزد احتمالی حزب جمهوری‌خواه روحیه نوآورانه در عرصه فناوری را نابود می‌کند.

نگرانی عمده رهبران فناوری جهان بر سیاست ضد مهاجرت ترامپ تمرکز دارد. در حال حاضر، بیش از 40 درصد از دارایی 500 شرکت بزرگ فناوری آمریکا در اختیار افرادی است که یا مهاجر هستند و یا والدینی غیرآمریکایی دارند. در صورت اجرای سیاست‌های ضد مهاجرت ترامپ باید منتظر خروج بخش عظیمی از سرمایه بخش فناوری بود و این روند به معنای بحران باورنکردنی در عرصه فناوری آمریکا است.

از سوی دیگر، آمریکا کشوری با فرصت پرورش خلاقیت است. با این وجود، خشم، تعصب و ترس ترامپ از ایده‌های جدید و افراد خلاق ممکن است زمینه‌ساز افول آمریکا در عرصه فناوری شود. ترامپ یک فاجعه برای نوآوری در عرصه فناوری خواهد بود.

رهبران فناوری جهان در حالی موضع مخالف در برابر ترامپ گرفته‌اند که تاکنون نظری درباره حمایت از هیلاری کلینتون ارائه نکرده‌اند.

به‌تازگی 145 رهبر ارشد حوزه فناوری در آمریکا با انتشار نامه‌ای سرگشاده مخالفت خود را با ترامپ اعلام کرده‌اند. درمیان آن‌ها چهره‌های مطرحی همچون رؤسای شرکت‌های فیس‌بوک، توییتر، گوگل و مدیران مستقلی مانند استیو وزنیاک به چشم می‌خورند.

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار