معاون وزیر بهداشت و رییس سازمان غذا و دارو ، از افزایش سطح رضاتمندی مردم در حوزه تهیه دارو خبر داد.

5درصد مردم با بخش دارو مشکل دارند!به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،  رسول دیناروند در همایش معاونان دانشگاههای علوم پزشکی قطب هشتم کشور در کرمان گفت در ابتدای آغاز کار دولت یازدهم ، یک نظرسنجی برای تعیین اولویت های کاری در وزارت بهداشت صورت گرفت که بحران کمبودهای دارویی در صدر نظرسنجی بود و 68 درصد مردم حل این مشکل را خواستار شده بودند اما هم اکنون کمتر از 5 درصد مردم این درخواست را از وزارت بهداشت و دولت دارند.

 رییس سازمان غذا و دارو  کشورگفت: وزارت بهداشت ظرف سه هفته تصمیماتی برای حل بحران کمبود دارو گرفت و ظرف شش ماه مشکل را حل کرد.

 وی افزود: درخواست برای برخی داروهای خارجی وجود دارد که خودمان جلوی واردات انها را گرفته ایم . ما این را به عنوان کمبود قبول نداریم، زیرا داروی مشابه را در داخل داریم و سیاست ما مبتنی بر اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید داخل است.
 
دیناروند با اشاره به اقدامات اساسی دولت در زمینه افزایش دسترسی به دارو و کاهش ارزبری دارو اظهار کرد: مصرف ارزی دارو در سال گذشته 350 میلیون دلار کمتر از سال 93 بوده است و به جرات می توان گفت که بحران دارویی در سالهای 93 و 94 در کشور وجود نداشه است.

معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه 40 درصد نیاز بیماران بستری قبل از اجرای طرح تحول ، از بیرون بیمارستانها و توسط همراهان بیمار تامین می شد گفت :در حال حاضر این عدد به زیر سه درصد در حوزه بستری رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: کارهای صورت گرفته در این دولت در حوزه بهداشت و درمان ، در عمل به فرمایش مقام معظم رهبری بوده است که فرمودند «کاری کنید مردم در هنگام بیماری، رنجی غیر از بیماری نداشته باشند.
انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار