ژنرال جان آلن گفت در صورتی که ترامپ به قدرت برسد، آمریکا با بحرانی نظامی- مدنی روبرو خواهد شد که تاکنون سابقه نداشته است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه آمریکایی ای بی سی، ژنرال جان آلن، فرمانده سابق نیروهای آمریکایی در افغانستان در اظهاراتی اعلام کرد در صورتی که دونالد ترامپ، نامزد جمهوری خواهان به قدرت برسد، بحرانی میان رهبران نظامی و غیرنظامی این کشور به وقوع می پیوندد که تاکنون بی سابقه بوده است.

آلن در مصاحبه با شبکه ای بی سی با انتقاد از درخواست ترامپ برای بکارگیری گسترده قدرت نظامی و روش های شکنجه  گفت: در صورتی که ترامپ به گفته هایش عمل کند، بحرانی مدنی- نظامی بوقوع خواهد پیوست که آمریکا تاکنون شاهد آن نبوده است.

وی در ادامه تصریح کرد: آنچه نیازمندیم آن را انجام دهیم، اطمینان از ایجاد نشدن محیطی است که ارتش آمریکا خود را در بحرانی مدنی- نظامی با فرماندهی کل قوا ببیند؛ مسأله ای که سبب خواهد شد نیروهای آمریکایی دست به اقدامات غیرقانونی بزنند.

آلن ابراز امیدواری کرد گفتگوهای آرام و بدون جنجال داخل کاخ سفید و یا هر مکانی دیگر برای نصیحت ترامپ انجام شود تا وی روش کنونی خود را ادامه ندهد.

آلن که سمت فرستاده ویژه رئیس جمهور در ائتلاف بین المللی ضد داعش را نیز عهده دارد، از دعوت ترامپ برای همکاری با روسیه انتقاد کرد و مدعی شد آنچه این کشور در سوریه انجام می دهد، به جنگ با داعش کمکی نخواهد کرد.


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار