رئیس‌جمهور فیلیپین خواستار تسلیم مقامات دخیل در قاچاق مواد مخدر شد.

آیا قتل‌عام دیگری در راه است؟/ عزمِ جزمِ رئیس‌جمهور فیلیپین برای مبارزه با قاچاق موادبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از یو اس نیوز، «رودریگو دوترته،» رئیس‌جمهور فیلیپین، یکشنبه به طور عمومی اعلام کرد 150 قاضی، شهردار، قانونگذار، پلیس و کارمند نظامی با قاچاق غیرقانونی مواد مخدر ارتباط دارند. وی از این افراد خواست خود را برای انجام تحقیقات تسلیم کنند.

دوترته، نام چندین نفر را اعلام کرد و گفت: «تمام اشخاص و نظامیانی که با این افراد ارتباط دارند 24 ساعت فرصت دارند به واحد اصلی خود گزارش دهند. در غیر این صورت آنها را مجازات می‌کنم. شما را از خدمت اخراج می‌کنم.»

دوترته اعلام کرد فهرستی که پلیس در اختیارش گذاشته ممکن است درست یا اشتباه باشد اما وی وظیفه دارد چگونگی همه‌گیر شدن مواد مخدر را به اطلاع عموم برساند. وی در این خصوص گفت:«شما نمی‌توانید مرا متوقف کنید. من نمی‌ترسم حتی اگر مرا به حبس تهدید کنید.»

جدیدترین اقدام دوترته برای مبارزه با قاچاق مواد به کشته شدن بیش از 400 مظنون و بازداشت شدن بیش از 4400 نفر منجر شد. تقریباً 600 هزار نفر نیز از ترس جانشان خود را تسلیم کردند. این اقدام خونین در تاریخ اخیر فیلیپین بی‌سابقه بوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار