آلمان مراسمی را در بزرگداشت کسانی که سعی در عبور از دیوار برلین داشتند، برگزار کرد.

دیوار برلین 55 ساله شد/ بزرگداشت قربانیان عبور از پرده آهنینبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نیوز دات‌کام، آلمان مراسمی را برای بزرگداشت کسانی که در تلاش برای عبور از دیوار برلین، جان خود را از دست دادند برگزار کرد. این دیوار که به پرده آهنین معروف است، 55 سال پیش ساخته شد.

«مایکل مولر،» شهردار برلین در این مراسم بزرگداشت شرکت کرد و در «کلیسای پروتستان آشتی» حضور یافت. این کلیسا بر نوار مرزی سابق بنا شده است. ساخت دیوار برلین 13 اوت 1961 آغاز شد. برلین پس از جنگ جهانی دوم به چهار منطقه تقسیم شد و تحت کنترل قدرت‌های اشغالگر قرار گرفت.

دیوار برلین از لحاظ فیزیکی سه بخش غربی این شهر را از بخش شرقی جدا کرد و یک بخش محاصره شده را درون بخش شوروی ایجاد کرد. البته نیروهای آمریکا، انگلیس و فرانسه هنوز هم در آنجا مستقر بودند. این دیوار که 155 کیلومتر طول داشت برلین را به مدت 28 سال تقسیم کرد. اما این جدایی در 9 نوامبر 1989 پایان یافت.

بنابر آمار منتشره، دست‌کم 138 نفر هنگام تلاش برای فرار و عبور از دیوار برلین کشته شدند. نخستین فردی که به دلیل اقدام برای عبور از این دیوار کشته شد یک پسر 18 ساله بود. یک تاج گل برای یادبود وی در روز شنبه فراهم شد. تعداد نفراتی که در مرز داخلی آلمان شرقی و غربی کشته شدند هنوز هم در حال بررسی است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار