نامزد جمهوری‌خواه انتخابات آمریکا در مصاحبه‌ای رادیویی علاوه بر مقایسه پوتین و اوباما، وضع روابط دو کشور را فاجعه‌بار خواند.

 به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نیویورک‌تایمز، «دونالد ترامپ،» نامزد انتخابات آتی ریاست‌جمهوری آمریکا از حزب جمهوری‌خواه دوشنبه اعلام کرد رویکرد «هیلاری کلینتون،» نامزد حزب دموکرات به روسیه «سختگیرانه» است. وی در این خصوص گفت اگر در انتخابات پیروز شود، پیش از برگزاری مراسم تحلیف، با رئیس‌جمهور روسیه –ولادیمیر پوتین- دیدار خواهد کرد.

ترامپ این سخنان را در مصاحبه با «مایکل سوج،» مجری محافظه‌کار رادیو ارائه داد. سوج نیز بر این باور است که سران آمریکایی از جمله کلینتون رویکرد خشنی به پوتین دارند.

ترامپ در این خصوص گفت: «آنها به پوتین توهین می‌کنند. تعجبی ندارد که وی نمی‌تواند اوباما و کلینتون را تحمل کند. تنش‌های میان آنها مسئله‌ای بسیار جدی است. روابط ما با روسیه از پایان جنگ سرد تاکنون، هرگز به این وخامت نبوده است.»

ترامپ در ادامه افزود: «او [کلینتون] نباید با خشونت، روسیه را مورد خطاب قرار دهد.» وی همچنین در ادامه به این امر که روسیه می‌تواند متحدی مناسب برای مقابله با گروه تروریستی داعش باشد، اشاره کرد.

ترامپ در خصوص ارتباط پوتین و اوباما گفت: «پوتین هیچ احترامی برای اوباما قائل نیست و علاقه‌ای به او ندارد. اگر بخواهم صادق باشم باید بگویم شرایط فاجعه بار است.»

ترامپ همچنین افزود: «اگر من هشتم نوامبر (روز برگزاری انتخابات) پیروز شوم، پیش از آغاز کار دولت، برای ملاقات با پوتین به روسیه می‌روم.»

دموکرات‌ها معمولاً از سخنان ترامپ درباره پوتین و مقایسه این رئیس‌جمهور روس با اوباما انتقاد کرده‌اند. ترامپ بر این باور است که پوتین از اوباما قدرتمندتر است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار