رشد تولید ناخالص داخلی عربستان در سه ماه دوم سال به 1.4 درصد کاهش یافته است که پایین‌ترین سطح در سه سال گذشته محسوب می‌شود.

صندوق بین المللی پول: گزینه‌های عربستان برای رهایی از ریاضت اقتصادی اندک استبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز؛ مسعود احمد، مدیر منطقه‌ای صندوق بین‌المللی پول گفت: سیاست اقتصاد ریاضتی عربستان مسیر مناسبی را در پیش گرفته است. هرچند ریاض در حال حاضر گزینه های اندکی برای کاهش هزینه های خود دارد و این رویه ممکن است به کاهش رشد اقتصادی این کشور منجر شود.

وی افزود: ریاض بدون به خطر انداختن تعادل بودجه‌اش در 5 سال آینده نمی‌تواند از سیاست ریاضت‌های اقتصادی رهایی یابد. پیش بینی صندوق بین المللی پول این است که عربستان تا پایان سال جاری با کسری 13 درصدی تولید ناخالص داخلی مواجه خواهدشد که این رقم در مقایسه با سال گذشته در شرایط بهتری قرار دارد. کسری تولید ناخالص داخلی عربستان در سال گذشته میلادی 15.9 درصد بود.

سقوط بهای نفت در دو سال گذشته موجب شد عربستان برای جبران کسری بودجه خود به اعمال اقتصاد ریاضتی از طریق کاهش دستمزدها، انتشار اوراق قرضه روی آورد و سرمایه گذاری در بخشهای مختلف را لغو کند. رشد تولید ناخالص داخلی عربستان در سه ماه دوم سال به 1.4 درصد کاهش یافته است که پایین ترین سطح در سه سال گذشته محسوب می شود.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار