اوپک به ایران پیشنهاد داده است سقف تولید نفت خود را با اندکی افزایش در سطح 3.9 میلیون بشکه در روز ثابت نگه دارد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اویل پرایس، اوپک در نظر دارد با توافق همه اعضا سیاست تثبیت تولید نفت را هرچه سریع تر اجرایی کند. این موضوع در حاشیه دیدار وزیران نفت کشورهای عضو اوپک در دوحه بررسی شد. به نقل از یک منبع آگاه، اوپکی ها از ایران خواسته‌اند سقف تولید خود را در سطح 3.92 میلیون بشکه در روز ثابت نگه دارد.

ایران اصرار دارد سطح تولید خود را حداقل به 4 میلیون بشکه در روز برساند. تا پایان ماه اکتبر (31 روز منتهی به 11 آبان)، متوسط تولید نفت ایران حدود 3.8 میلیون بشکه در روز بود. ایران در نظر دارد تولید نفت خود را تا رسیدن به سطح پیش از تحریم ها که 4.2 میلیون بشکه در روز بود، ادامه دهد.

اصرار اوپک به راضی شدن ایران به این سطح تولید نشان از موافقت اکثریت اعضا برای ایجاد توازن در بازار نفت دارد. با این حال، هنوز مشخص نیست ایران به این خواسته چه واکنشی نشان دهد. بیژن زنگنه، وزیر نفت ایران، در نشست دوحه حضور نیافت. همچنین وزرای نفت عراق و نیجریه نیز در این نشست حاضر نبودند. 

احیای مجدد صنعت انرژی، اولویت اصلی ایران پس از لغو تحریم های بین المللی است. میزان تمایل این کشور برای پیوستن به سیاست فریز نفتی اوپک مشروط به رسیدن به سطح تولید پیش از تحریم ها است. با این حال، ایران عذر موجه تری نسبت به سعودی ها برای نپذیرفتن توقف تولید دارد. ظاهرا عربستان سعودی تمایل دارد میزان تولید خود را در بالاترین سطح حفظ کند. در این صورت، ایران نیز این خواسته را نخواهد پذیرفت و به تولید نفت خود ادامه خواهد داد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار