دولت میانمار از نبود مدارک کافی دال بر نسل‌کشی مسلمانان روهینگیا خبر داد.

دولت میانمار اتهام  نسل‌کشی مسلمانان روهینگیا را رد کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بی‌بی‌سی، یک کمیسیون تحقیق که از سوی دولت میانمار تشکیل شده است اعلام کرد هیچ مدارکی دال بر نسل کشی مسلمانان روهینگیا در ایالت راخین پیدا نکرده است.

این کمیسیون همچنین اعلام کرد مدرک کافی برای اثبات اتهامات مربوط به تجاوز به عنف در این ایالت پیدا نشده است. البته کمیسیون مذکور به شکایت از پلیس این ایالت به اتهام کشتن مردم اشاره نکرد.

از زمانی که یک کمپین نظامی ضد شورش در ایالت راخین راه‌اندازی شد، به طور مکرر گزارش‌هایی درباره سوء استفاده از مردم روهینگیا ارائه شده است. حتی برخی بر این باورند که اقدامات دولت در جهت پاکسازی قومی یا نسل‌کشی انجام می‌گیرد. این موضوع به انتقاد شدید از «آنگ سان سو چی» برنده جایزه صلح نوبل و رهبر اپوزیسیون میانمار منجر شده است.

این کمیسیون قرار است در پایانِ ماه ژانویه نتیجه نهایی تحقیقاتش را اعلام کند؛ اما در حال حاضر براساس یافته‌های موقت خود از جمله زنده بودن مسلمانان روهینگیا در راخین و تخریب نشدن ساختمان‌های مذهبی آنها، اتهام نسل‌کشی را رد کرده است.

یکی از اتهامات جدی علیه نیروهای امنیتی میانمار این است که این نیروها شهروندان را به تلافی حملات شبه‌نظامیان روهینگیا مجازات می‌کنند.

اوایل هفته جاری چندین پلیس پس از اینکه یک ویدیو از آنها در حال کتک زدن مسلمانان روهینگیا منتشر شد، بازداشت شدند. ورود بازرسان و خبرنگاران به راخین ممنوع است به همین دلیل تایید یا رد این اتهامات به طور مستقل امکان‌پذیر نیست.

روهینگیا مردمی مسلمان هستند که در ایالت راخین در غرب میانمار زندگی می‌کنند. سازمان ملل متحد و همچنین اغلب رسانه‌های بین‌المللی و سازمان‌های حقوق بشری، مردم روهینگیا را جزو مظلوم‌ترین اقلیت‌ها در جهان توصیف می‌کنند. خشونت‌های قومی میان بوداییان که اکثریت جمعیت میانمار را تشکیل می‌دهند و اقلیت مسلمان روهینگیا تاکنون صدها کشته بر جای گذاشته و هزاران نفر آواره شده‌اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار