وزیر نفت کویت با تمدید توافق اوپک برای کاهش سطح تولید نفت، موافقت کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از رویترز، «اسام المرزوق» وزیر نفت کویت روز دوشنبه با تمدید توافق در مورد کاهش سطح تولید نفت که اواخر سال گذشته میلادی با هدف برقراری توازن بین عرضه و تقاضا در بازار و افزایش بهای نفت به سطح قابل قبول منعقد شد، موافقت کرد.

سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) اواخر سال 2016 با اعلام دو توافق در مورد کاهش عرضه (یکی بین اعضای این سازمان و دیگری با کشورهای غیرعضو همچون روسیه) که با آغاز ماه ژانویه به اجرا درآمد، موجب احیای بازار نفت شد. مدت اعتبار این توافق تا پایان ماه ژوئن است.

وزیر نفت کویت اعلام کرد: کویت موافق تمدید این توافق پس از ماه ژوئن است و از این رویکرد حمایت می کند، زیرا این امر کمک می کند فرایند برقراری توازن در بازار سرعت بگیرد و بهای نفت به سطحی برسد که برای کشورهای تولید کننده و در کل برای بخش صنعت قابل قبول باشد.

این وزیر کویتی در ادامه گفت: اطلاعات اولیه در مورد رعایت این توافق بسیار مثبت است و نشان می دهد که میزان انطباق در ماه فوریه از 91 درصد به 95 درصد رسیده است.

در پی انتشار داده های مربوط به ذخایر نفت خام آمریکا که همچنان در سطح بالایی قرار دارد، از چند روز پیش تردیدها در مورد این که آیا کاهش سطح تولید اوپک و برخی کشورهای غیرعضو واقعا تاثیری دارد، بهای نفت تحت تاثیر قرار گرفته و موجب شده بهای نفت به همان سطح خود در زمان اجرای این توافق بازگردد.

شرکت دولتی « روس نفت » - بزرگترین شرکت نفتی روسیه- روز دوشنبه اعلام کرد این احتمال وجود دارد که این توافق به علت عدم تمایل برخی کشورهای امضاکننده و از سرگیری تولید نفت شیست آمریکا تمدید نشود.

سخنگوی این شرکت نفتی گفت: فکر می کنیم که در بلند مدت، بازار با پویایی تقاضای جهانی و کاهش سرمایه گذاری در دوره قیمت بسیار پایین نفت متعادل خواهد شد، اما احتمال احیای جنگ قیمت ها همچنان وجود دارد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار