سخنگوی کاخ سفید در اظهاراتی گفت آمریکا در صدد تغییر برخی از مواضع خود در قبال سوریه است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شان اسپایسر، سخنگوی کاخ سفید، در نشست خبری شب گذشته خود اعلام کرد آمریکا برنامه‌هایی برای تغییر برخی از رفتارهای خود در خصوص سوریه دارد، اما از اعلام آنها خودداری کرد. 
 
در این نشست خبرنگاری پرسید: شما در بیانیه خود از دولت قبلی آمریکا در خصوص عملکرد آن در خصوص سوریه به شدت انتقاد کرده اید. در بحث سیاست خارجی معمولا همه رئیس جمهورها دولت های قبلی را مقصر می دانند. اکنون پرسش من اینست که سیاست خارجی این دولت چه زمان به بار خواهد نشست؟ 
اسپایسر پاسخ داد این موقعیت کاملا مشخص است. خطوط قرمز به چه دلیل مشخص شده اند؟‌ با عملکرد دولت پیشین اعتبار آمریکا به خطر افتاده بود. رئیس جمهور قصد دارد با این انتقادها نشان دهد که خط قرمز مشخص بود و آنها از آن عبور کردند. ما جایگزین هایی برای تغییر رژیم داشتیم که دولت قبل از آنها استفاده نکرد. 

وی افزود: این تغییرات در پیشنهادهایی که تیم امنیت ملی به رئیس جمهور خواهد داد مشخص خواهند شد. البته تا زمانی که کاری انجام نشده است ترجیح می‌دهم در مورد آن صحبت نکنم.

یک خبرنگار پرسید: آیا ترامپ قصد دارد خط قرمز تازه ای ترسیم کند تا رژیم اسد را از استفاده از سلاح شیمیایی علیه مردم سوریه منصرف کند؟‌
اسپایسر در پاسخ گفت: بیانیه منتشر شده در این خصوص کاملا واضح است. آمریکا و متحدانش این حمله غیر قابل تحمل را محکوم می کنند. البته با گذشت زمان ما واکنش های بیشتری خواهیم داشت. برخی کشورهای اروپایی هم اکنون تلاش می کنند موضع خود را در این خصوص مشخص کنند. برخی نیز به عنوان مثال در شورای امنیت خواستار اقدام عملی شده‌اند. اکنون در حالی که هنوز تحولات ادامه دارد نمی توانیم در مورد گام بعدی صحبت کنیم، اما به زودی به آن خواهیم رسید.

خبرنگاری پرسید: به طور کلی آیا شما علاقمند به کناره‌گیری یا کنار گذاشته شدن اسد از قدرت هستید؟‌
سخنگوی کاخ سفید با اشاره به حادثه شیمیایی اخیر ادلب با مطرح کردن ادعاهایی علیه دولت سوریه پاسخ داد: به طور کلی این به سود مردم سوریه است که فردی که چنین حملات وحشیانه‌ای انجام می دهد و رهبری که با مردم خود چنین رفتار مرگبار و ویرانگری دارد بر آنها حکومت نکند. 

در ادامه این نشت خبری، خبرنگاری پرسید: شما گفتید قصد دارید به مردم سوریه این قدرت را بدهید که راه متفاوتی برای آینده خود پیدا کنند. آمریکا چگونه قصد دارید این کمک را به مردم سوریه بکند؟
اسپایسر گفت در حال حاضر نمی توانم در این مورد صحبت کنم. هم اکنون دغدغه ما مردم سوریه و قربانیان حمله هستند. پس از آن زمان کافی برای برنامه‌ریزی برای آینده خواهیم داشت.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار