آغاز همایش جهانی اقتصاد در سن پترزبورگ

بیست و یکمین همایش بزرگ جهانی اقتصاد در سن پترزبورگ روسیه آغاز بکار کرد.

آغاز همایش جهانی اقتصاد در سن پترزبورگبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ بیست و یکمین همایش بزرگ جهانی اقتصاد در سن پترزبورگ آغاز بکار کرد. این همایش در حالی آغاز شده است که اقتصاد غرب با چالش و نبود انسجام روبرواست و قطب های جدید اقتصادی در قاره آسیا و آمریکای لاتین ایجاد شده‌اند.

از سوی دیگر حضور ایران در این همایش، فرصت مغتنم برای گسترش روابط با روسیه و قطب های جدید اقتصادی در همه ی زمینه ها است.

در این همایش، عملکرد کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای نه فقط به عنوان یک پیمان امنیتی بلکه به عنوان یک اتحاد بزرگ اقتصادی بررسی می شود؛ هند و پاکستان بزودی به این پیمان می پیوندند و جمهوری اسلامی ایران عضو ناظر این پیمان است.

موضوعات اقتصادی-تجاری و مالی، بررسی مسائل مهم و چالش های بین المللی، اوضاع خاورمیانه، آینده جهان و روابط کشورها از محورهای همایش بزرگ جهانی اقتصادی روسیه است.

با افزوده شدن اعضای جدید به سازمان همکاری شانگهای نبض این سازمان قوی تر خواهد شد و یک اتحادیه نیرومند اقتصادی در منطقه اوراسیا بوجود خواهد آمد.

بختیار خاکیموف، فرستاده ویژه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در سازمان همکاری شانگهای، شب گذشته طی سخنانی در مجمع بین المللی اقتصاد سن پترزبورگ اعلام کرد مسکو پس از عضویت هند و پاکستان، ایران را به عنوان نامزد بعدی عضویت کامل در سازمان چندجانبه امنیتی، اقتصادی و فرهنگی همکاری شانگهای می داند. 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار