قطر با اشاره به تنش با کشورهای عربی: اگر ما یک دلار ضرر کنیم، آن‌ها هم یک دلار ضرر خواهند کرد

وزیر دارایی قطر گفت دوحه می‌تواند در برابر تحریم‌های اعمال شده از سوی برخی کشورهای عربی، از اقتصاد و پول ملی خود حفاظت کند.

قطربا اشاره به تنش با کشورهای عربی: اگر ما یک دلار ضرر کنیم، آنها هم یک دلار ضرر خواهند کرد
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه المیادین، علی شریف عمادی، وزیر دارایی قطر، به شبکه تلویزیونی سی‌ان‌بی‌سی گفت: می‌توانیم در برابر تحریم‌ها، از اقتصاد و پول ملی خود حفاظت کنیم.

وی افزود: کشورهایی که قطر را تحریم کرده‌اند نیز زیان خواهند دید؛ زیرا تحریم‌های آنها به فعالیت‌های تجاری در منطقه آسیب می‌رساند. 

وزیر دارایی قطر گفت: «بسیاری گمان می‌کنند ما تنها کسی هستیم که بازنده هستیم ولی اگر ما یک دلار از دست بدهیم، آن‌ها نیز یک دلار از دست خواهند داد.»

این وزیر قطری تاکیدر کرد بخش انرژی و اقتصاد قطر به عنوان بزرگترین صادرکننده گاز مایع شده (ال‌ان‌جی) در جهان در حال فعالیت طبیعی است و روند تامین غذا یا سایر کالاها نیز تاثیر جدی نپذیرفته است. 

وی در ادامه این مصاحبه اعلام کرد قطر می‌تواند از ترکیه، شرق دور یا اروپا کالاهای مورد نیاز را وارد کند و از طریق تنوع دادن بیشتر به اقتصاد خود، به بحران ایجاد شده واکنش نشان دهد. 

با اینکه ریال قطر در بازارهای مبادلات ارز خارجی با فشارهایی روبرو شده است، این وزیر قطری گفت نه این امر و نه کاهش ده درصدی ارزش بازار سهام این کشور دلیلی برای نگرانی ندارد. 

وی گفت: «ذخایر و دارایی‌های سرمایه‌ای ما بیش از 250 درصد تولید ناخالص داخلی است؛ لذا فکر نمی‌کنم مردم دلیلی برای نگرانی درباره اتفاقات داشته باشند و یا هرگونه گمانه‌زنی درباره ریال قطر انجام دهند.»

وزیر دارایی قطر در پاسخ به این سئوال که آیا قطر احتمال دارد سهام خود را در شرکت‌های بزرگ غربی که در اختیار صندوق سرمایه‌گذاری این کشور است بفروشد یا خیر، گفت در شرایط کنونی این مسئله مطرح نیست. این وزیر قطری گفت:«ما از شرایط خود، سرمایه‌گذاری‌هایمان و نقدیگی در سیستم‌های خود رضایت کامل داریم.»

عربستان، امارات، بحرین و مصر دوشنبه هفته قبل قطر را به حمایت از تروریسم متهم و روابط دیپلماتیک خود را با این کشور قطع کردند. این تحریم ها جریان واردات و ورود اقلام مختلف را به قطر مختل کرد و باعث شد بسیاری از بانک‌های جهان، روابط تجاری خود را با این کشور کاهش دهند. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۰۷:۵۵ ۲۳ خرداد ۱۳۹۶
اسمی از اینکه از ایران هم میتواند کالا وارد کنند نیاورده است. در حالی که الان تنها راه ورودی به قطر از طریق ایران است.
این نشان میدهد که اینها چه خصومت ذاتی با ایران دارند یا اینکه مثل سگ از عربستان و آمریکا میترسند که اسم ایران را نمیآورند.
آخرین اخبار