دیوان دادگستری اروپا اعلام کرد می توان با استناد به بخش هایی از قانون وحدت اروپا، انگلیس و جبل الطارق را عضو واحد در اتحادیه اروپا تلقی کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان ، به نقل از رویترز، دیوان دادگستری اروپا در حکم خود اعلام کرد منطقه جبل الطارق بخشی از انگلیس نیست ولی با توجه به ارتباطاتی که بین انگلیس و جبل الطارق وجود دارد تجارت بین آنها مانند تجارت بین دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا نیست.

چنین حکمی امید منطقه کوچک جبل الطارق را برای آن که بعد از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، همچنان از امتیازات ویژه ای برخوردار باشد، کمرنگ می کند.

دادگاهی در انگلیس از دیوان دادگستری اروپا که بلندپایه ترین مرجع قضایی وابسته به اتحادیه اروپا است خواسته بود در موضع خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، جبل الطارق و انگلیس را یک کشور عضو اتحادیه اروپا قلمداد نکند تا بعد از خروج انگلیس، منطقه جبل الطارق از تصمیم اروپا درباره انگلیس مستثنی شود.

­پیش بینی می شود آینده منطقه جبل الطارق که منطقه ای کوچک در جنوب اسپانیا و تحت حاکمیت انگلیس است، عامل کشمکش در مذاکرات خروج انگلیس از اتحادیه اروپا شود.

اتحادیه اروپا به اسپانیا درباره تعیین نوع رابطه بین جبل الطارق و اتحادیه اروپا حق وتو داده است. اسپانیا خواستار حاکمیت بر جبل الطارق است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار