یک فرمانده آمریکایی از هلاکت تعدادی از سرکردگان و عناصر ارشد گروه تروریستی داعش در ولایت «کنر» افغانستان در حملات هوایی آمریکا خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، ژنرال «جان نیکلسون»، فرمانده ارشد نیروها در افغانستان امروز (یکشنبه) اعلام کرد: تعدادی از عناصر ارشد گروه تروریستی داعش در حملات هوایی آمریکا در ولایت «کنر» افغانستان به هلاکت رسیده‌اند.

وی افزود: «حملات هوایی روز پنجشنبه آمریکا، موجب به هلاکت رسیدن عبدالرحمان شد. ارتش آمریکا عبدالرحمان را به عنوان یکی از سرکردگان ارشد گروه تروریستی داعش در سوریه و عراق شناسایی کرده است. هلاکت عبدالرحمان یک شکست دیگر برای گروه تروریستی داعش محسوب می شود. سه نفر از عناصر ارشد دیگر گروه تروریستی داعش هم در این حملات هوایی در ولایت «کنر» افغانستان به هلاکت رسیدند.»

نیکلسون وعده داده است که تا پایان سال جاری میلادی، گروه تروریستی داعش را در افغانستان ریشه‌کن خواهد کرد.

ابو سعید، یکی از سرکردگان گروه تروریستی داعش هم در حملات هوایی آمریکا در ماه ژوئیه در ولایت «کنر» به هلاکت رسید. وی سومین سرکرده گروه تروریستی داعش در افغانستان است که از ژوئیه 2016 تاکنون به هلاکت رسیده است.

روز شنبه، مقامات افغان اعلام کردند که بیش از 16 غیرنظامی که در میان آنها زن و کودک هم بوده است، در حملات هوایی آمریکا در ولایت ننگرهار افغانستان کشته شده اند. این در حالیست که مقامات آمریکا اعلام کردند در این حملات هوایی فقط تروریست‌ها به هلاکت رسیده‌اند.


انتهای پیام/

 

 هلاکت چند سرکرده ارشد داعش در افغانستان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار