دانشگاه ها مهمترین مراکز نخبه پروری سیاسی هستند

دانشگاه ها مهمترین مراکزی هستند که می توانند به نخبه پروری سیاسی روی آورند.

دانشگاه ها مهمترین مراکز نخبه پروری سیاسی هستندبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ سید جواد حسینی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی در جلسه کمیسیون دانشجویی استان گفت: با کنار رفتن تدریجی نسل اول مدیران و کارگزاران انقلاب، لازم است نسل جدیدی از نخبگان و مدیران سیاسی برای پیشبرد اهداف نظام، پرورش یابند و این نخبگان باید از مهارت کافی برای گذر از تنش ها و چالش های سیاسی برخوردار باشند.

وی افزود: دانشگاه ها مهمترین مراکزی هستند که می توانند به نخبه پروری سیاسی روی آورند و جوانان شایسته، مستعد و علاقه مند به فعالیت و تکاپو در عرصه های سیاسی و حکومتی را تربیت نمایند و به دغدغه کادر سازی و تربیت مدیران آینده کشور جامه عمل بپوشانند.

حسینی با اشاره به کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاهها گفت: هدف از برگزاری کرسی های آزاداندیشی در دانشگاه ها فراهم کردن فضایی با چارچوب اخلاق، منطق و استدلال برای گفتن و شنیدن نظرات متفاوت و تضارب آراء در حوزه های گوناگون می باشد، همان چیزی که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است.

وی افزود: نگاه ابزاری و سیاسی به کرسی‌های آزاد اندیشی برداشت تقلیل گرایانه‌ای از کرسی‌های آزاد اندیشی است و لازم است آسیب شناسی کرسی های آزاداندیشی دانشگاه ها در دستور کار کمیسیون دانشجویی استان قرار گیرد.

حسینی با تاکید بر لزوم ترسیم تقویم فعالیت های سیاسی دانشگاه های استان گفت: با توجه به نزدیکی گشایش دانشگاه ها اطلاعات دقیق و کاملی از وضعیت دانشگاه های استان تهیه و در اختیار کمیسیون دانشجویی قرار گیرد.

معاون استاندار گفت: معضل پایان نامه فروشی چند سالی است که در دانشگاه ها رواج پیدا کرده است و مقابله با آن از ضروریات است.

وی افزود: راه اندازی نرم‌افزاربا قابلیت تشخیص پایان نامه‌های کپی شده و همچنین الزام به ثبت پایان نامه ها در سامانه ایران داک از جمله فعالیت های مثبت صورت گرفته شده در سطح دانشگاه ها است.

حسینی گفت: حراست دانشگاه ها باید بصورت جدی تر در جمع آوری تبلیغات انجام پایان نامه ها دراطراف دانشگا ها و شناسایی افراد مرتبط ورود پیدا کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی افزود: نیروی انتظامی با همکاری دستگاه قضایی نیز با متخلفان پایان نامه ها در خارج از دانشگاهها برخورد کند.

حسینی با تاکید بر حل مشکلات خوابگاه های دانشجویی بویژه خوابگاه های خودگردان، گفت: با هماهنگی صورت گرفته شده از ابتدای سال جاری نرخ آب بهای خوابگاه های خودگردان، آموزشی محاسبه خواهد شد.

انتهای پیام// م.م

برخورد نیروی انتظامی با متخلفان پایان نامه ها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار