خوب اندیشیدن، زیربنای خوب زندگی کردن است

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش گفت: زیربنای خوب زندگی کردن، خوب اندیشیدن است.

خوب اندیشیدن، زیربنای خوب زندگی کردن استبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، صدیقه مرادی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان با اشاره به نیاز مربیان پرورشی به الگوهای تدریس گفت: برگزاری این گونه جشنواره ها می‌تواند تجربیات خوبی را برای همه ما به یادگار بگذارد.


وی در ادامه سخنانش با اشاره به واژه تربیت گفت: تربیت یعنی آموختن صحیح مهارت های زندگی به افراد که بتوانند مسیر زندگی خود را به درستی انتخاب کنند.


معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان در ادامه، نقش مربیان پرورشی را در خصوص سبک تفکر بسیار مهم دانست و گفت: اگر بخواهیم آموزش و تربیت تاثیر ماندگاری در رفتار دانش آموزان داشته باشد باید اندیشیدن را به او آموزش دهیم .


وی مهمترین نقش معلم و یک مربی پرورشی را نقش تربیتی او دانست و گفت: اگر دانش آموز در محیط آموزشی خوب تربیت نشود و مسیر زندگی را خوب یاد نگیرد مصداق آیه شریفه " خسر الدنیا و الآخره " می شود.


مرادی در ادامه تصریح کرد: در عصر حاضر که آن را عصر «انفجار اطلاعات» ناميده‌اند، اگر دانش آموزان نتوانند حجم عظيمی از داده ها و اطلاعات را که از کتاب ها، رسانه‌ها، اينترنت و فضای مجازی که به او داده می شود، تحليل کند و راه درست را تشخیص ندهد در مسیر زندگی دچار سردرگمی خواهد شد.


وی در پایان سخنانش تاکید کرد: در دنيايی كه اطلاعــــات به سرعت در حال تغيير است و واقعيت‌های پيچيـــده اجتماعی، محيطی و اخلاقی در زندگی فردی و اجتماعی افراد نفوذ کرده‌ است، ضروری است بچه‌هايی متفكر، منتقــــــد، پژوهشگر و محقق تربيت كنيم.


انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار