ماریانو راخوی اعلام کرد هر گونه تصمیم دادگاه بلژیک در خصوص استرداد رئیس برکنار شده دولت منطقه‌ای کاتالونیا را خواهد پذیرفت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، ماریانو راخوی -- نخست وزیر اسپانیا -- امروز جمعه اعلام کرد وی هر گونه تصمیم دادگاه بلژیک در خصوص استرداد «کارلس پوژدمون» رئیس برکنار شده دولت منطقه ای کاتالونیای اسپانیا را خواهد پذیرفت.

راخوی در حاشیه نشست سران کشورهای عضو اتحادیه اروپا در گوتبرگ سوئد در این باره گفت: "من به فرآیندهای قضایی اعتماد دارم."

وی افزود:‌ "علاوه بر این، من از تصمیماتی که دادگاه بلژیک (در خصوص استرداد پوژدمون) اتخاذ خواهد کرد، تبعیت خواهم کرد."

اعلام این موضوع در حالی است که جلسه دادگاه در خصوص پرونده استرداد پوژدمون به اسپانیا در حال برگزاری است. در صورتی که پوژدمون از بلژیک به اسپانیا استرداد شود، در این کشور به اتهام شورش و تحریک به آشوب در منطقه کاتالونیا محاکمه خواهد شد.

اعلام این موضوع در حالی است که مادرید چندی پیش حکم بازداشت پوژدمون و چهار تن دیگر را پس از فرار این افراد به بروکسل صادر کرد. پوژدمون پس از خودداری از حضور در دادگاه های اسپانیا، این دادگاه ها را به بی عدالتی متهم کرد.

کارشناسان پیش بینی کرده اند رای دادگاه هر چه که باشد، طرفی که رای بر علیه وی صادر شده است فرجام‌خواهی خواهد کرد. این موضوع باعث خواهد شد پوژدمون و دستیاران وی زمان برگزاری انتخابات منطقه کاتالونیای اسپانیا، همچنان در بلژیک باشند. این انتخابات قرار است در تاریخ بیست و یکم دسامبر برگزار شود.

انتهای پیام/

اظهار نظر نخست وزیر اسپانیا درباره استرداد پوژدمون

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار