ائتلاف متجاوزان به یمن به سرکردگی رژیم سعودی‌ همچنان اجازه کمک رسانی به مردم جنگ‌زده یمن را نمی‌دهد.

الجزیره: سعودی‌ها اجازه هیچگونه کمک رسانی به مردم یمن را نمی‌دهندبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، سعودی‌ها همچنان اجازه هیچگونه کمک رسانی به مردم یمن را نمی‌دهند.

خالد الشائف، مدیر کل فرودگاه صنعا از برقرار نشدن پروازهایی که انتظار می رفت حامل کمکهای بشردوستانه برای مردم یمن باشند خبر داد. وی در این رابطه گفت: انتظار می رفت روز پنجشنبه فرودگاه صنعا پذیرای چهار پرواز سازمان های بین المللی کمک رسانی باشد اما هیچ یک از این پروازها انجام نشد و کسی هم علت این مساله را توضیح نداد.

ائتلاف سعودی روز چهارشنبه اعلام کرده بود فرودگاه اصلی یمن و یکی از بنادر یمن در دریای سرخ را بر روی کمک های انسانی بازگشایی می کند تا از این طریق از شدت محاصره بکاهد. مؤسسه بنادر دریای سرخ نیز برداشتن محاصره بندر حدیده را تکذیب کردند.

این موسسه افزود آنچه رسانه ها و ائتلاف سعودی در خصوص برداشته شدن محاصره بنادر یمن گفته اند دروغ است و آنها به محموله های کمک های انسانی اجازه ورود به بنادر یمن را نداده اند. سخنگوی این موسسه گفت: برخی از کشتی ها با وجود آنکه اجازه پهلو گرفتن در بندر حدیده را گرفته بودند و در حال حرکت به سوی این بندر بوده اند اما نیروهای ائتلاف سعودی جلوی آنها را گرفتند.

کانون موسسه بنادر خلیج عدن نیز با اشاره به نیروهای ائتلاف سعودی، مانع تراشی بر سر راه آمد و شد کشتی ها در بندر عدن را محکوم کرد. این کانون؛ تاخیر در صدور مجوز ورود برای کشتی هایی که قصد پهلوگیری در بندر عدن را دارند محکوم کرد و هدف از این اقدام ها را جلوگیری از بازگشت بندر عدن به جایگاه تاریخی اش دانست. گفتنی است هر کشتی ای که می خواهد در بنادر یمن لنگر بیاندازد باید از اتاق عملیات ائتلاف سعودی مجوز ورود بگیرد.

انتهای پیام/

ممانعت عربستان از کمک رسانی به مردم یمن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۰۸:۵۷ ۰۳ آذر ۱۳۹۶
عجب
آخرین اخبار