رئیس جمهور آمریکا ادعا کرد از زمانی که قدرت را در دست گرفته و با تلاش‌های ائتلاف آمریکایی، نفوذ گروه تروریستی داعش رو به افول گذاشته است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راشاتودی، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در حساب توییتری خود اعلام کرد از زمانی که قدرت را در دست گرفته، شمار تروریست های داعش و میزان مساحتی که آنها اشغال کرده بودند، کاهش یافته است.

وی با استناد به آماری که از سوی وزارت دفاع آمریکا منتشر شده است، گفت تا هفته گذشته تنها هزار تروریست داعشی باقی مانده اند که حدود 1900 مایل مربع (کمتر از 5 هزار کیلومتر مربع) تحت اشغال خود دارند.

وی در حساب توییتری خود نوشت: در 20 ژانویه- روز تحلیف ترامپ- 35 هزار داعشی حدود 17500 مایل مربع (بیش از 45 هزار کیلومتر مربع) از سرزمین های عراق و سوریه را تحت کنترل خود داشتند؛ در حالی که در 21 دسامبر ارتش آمریکا برآورد کرد که تنها حدود 1000 داعشی، 1900 مایل مربع (کمتر از 5 هزار کیلومتر مربع) را اشغال کرده اند.

افتخار ترامپ به شکست داعش از زمان به دست گرفتن قدرت+ توییت

 

وی در ادامه با انتشار آماری به مقایسه عملکرد خود در مبارزه با داعش در مقایسه با باراک اوباما پرداخت. وی در این جدول مدعی شد با وجود آنکه ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا در دوران اوباما میزان بمب بیشتری را در مبارزه با داعش استفاده کرده، اما توانسته میزان کمتری از سرزمین های تحت اشغال این گروه تروریستی را آزاد کند.

انتهای پیام/

 

داعش افتخار شکست دادن داعش را به نام خود ثبت کرد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۹ ۰۷ دی ۱۳۹۶
افتخار شکست داعش مال مدافعان حرم ایرانی سوری عراقی افغانستانی و پاکستانی ..... است
United States of America
ناشناس
۱۳:۴۰ ۰۷ دی ۱۳۹۶
ما جنگیدیم این جنایتکاران میخوان به اسم خودشون برد جنگ رو بزنن
آخرین اخبار