دادگاه نظامی باکو، در جریان رسیدگی به پرونده مقامات ارشد وزارت منحله امنیت ملی جمهوری آذربایجان، ۹ مقام سابق این وزارتخانه را به حبس طولانی مدت محکوم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، دادگاه نظامی باکو، در جریان رسیدگی به پرونده مقامات ارشد وزارت منحله امنیت ملی جمهوری آذربایجان، ۹ مقام سابق این وزارتخانه را به حبس طولانی مدت محکوم کرد.

به دنبال برکناری «الدار محمود اف» وزیر امنیت ملی جمهوری آذربایجان در ماه اکتبر سال ۲۰۱۵ میلادی و انحلال این وزارتخانه، بیش از ۲۰ تن از مقامات ارشد به اتهام سوء استفاده از اختیارات، تقلب، اختلاس و اخاذی از طریق تهدید به بازداشت، روانه زندان شدند.

دادگاه نظامی باکو پس از رسیدگی به پرونده این افراد، «ژنرال سباهیر قربان اف» و «سرهنگ فضولی علی اف» را به ۱۴ سال زندان محکوم کرد.

بر اساس حکم دادگاه همچنین «ژنرال تیمور قلی اف» به ۱۲ سال و افسران ارشد امنیتی «زائور محمداف» و «ناطق علی اف» به ۱۰.۵ سال زندان، محکوم و «ژنرال ناتوان مروت اوا» به ۵ سال و «الشاد عزیز اف»، «اشکین علی اف» و «آنار شیرعلی اف» هر کدام به سه سال حبس تعزیری محکوم شدند.

بر اساس این گزارش محاکمه سایر مقامات ارشد وزارت منحله امنیت ملی جمهوری آذربایجان همچنان ادامه دارد.

الهام علی اف، رئیس جمهوری آذربایجان در ماه اکتبر سال ۲۰۱۵ میلادی فرمان انحلال وزارت امنیت ملی و تاسیس سرویس امنیت دولتی را صادر کرد.

انتهای پیام/

۹ مقام سابق وزارت امنیت ملی جمهوری آذربایجان محکوم شدند

برچسب ها: آسیا ، دادگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار