مقامات نپال از سازمان ملل متحد خواستار تعطیلی اداره امور سیاسی این سازمان در کاتماندو پایتخت این کشور شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری شین هوا، مقامات نپال از سازمان ملل متحد خواستار تعطیلی اداره امور سیاسی این سازمان در کاتماندو پایتخت این کشور شدند.

باهارات راج پایودیال سخنگوی وزارت امور خارجه نپال با اشاره به نشست اخیر شورای وزرا به ریاست "کی پی شارما اولی" نخست وزیر نپال گفت، مقامات نپال درباره تعطیلی فعالیت‌های دفتر امور سیاسی سازمان ملل در کاتماندو تصمیم گیری کردند.

وی ضمن تقدیر از زحمات و تلاش سازمان ملل برای استقرار روند صلح در نپال افزود، دولت نپال از سازمان ملل خواستار تعطیلی واحد امور سیاسی این سازمان شده است.

مقامات دولتی نپال همچنین با ارسال نامه‌ای مقامات سازمان ملل متحد را از تصمیم رهبران کاتماندو درباره تعطیلی اداره امور سیاسی آن سازمان مطلع کردند. واحد سیاسی سازمان ملل متحد به عنوان دفتر منطقه‌ای این سازمان در نپال از ژانویه ۲۰۱۱ تاکنون فعالیت می‌کرده است.

مقامات دولتی نپال در حالی درباره تعطیلی این مرکز تصمیم گیری می‌کنند که گزارش‌هایی درباره اخبار جنجالی مبنی بر دخالت این سازمان در برخی از فعالیت‌های غیر موجه در حمایت از برخی گروه‌های جدایی طلب در نپال منتشر شده است.

این در حالی است که مقامات اداره سیاسی سازمان ملل متحد در نپال اینگونه اتهامات را رد می‌کنند.

انتهای پیام/

نپال درخواست تعطیلی دفتر سیاسی سازمان ملل در پایتخت این کشور را دارد

برچسب ها: سازمان ملل ، آسیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار