کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: آمریکا، عربستان و رژیم صهیونیستی از عوامل آتش‌سوزی انبارهای ویژه صندوق‌های رأی عراق هستند.

ابطال انتخابات به ضرر تمام مردم عراق استمصیب نعیمی کارشناس مسائل خاورمیانه در گفت‌وگو با خبرنگار تحولات منطقه گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به آتش سوزی انبارهای ویژه صندوق های رأی در منطقه الرصافه عراق اظهار کرد: تنش های بین جناح های مختلف عراقی در رابطه با نتایج انتخابات در بین همه ائتلاف های عراق همگانی نبود. تنش ها بر سر باز شماری  صندوق های خارج از کشور و صندوق کرکوک و همین طور بعضی صندوق هایی که در سراسر عراق بود بالا گرفت تا اینکه انبار های ویژه این صندوق ها آتش گرفت.

وی گفت: هدف این اتفاق دقیق مشخص نیست؛ شاید بتوان هدف از آتش سوزی را به تعویق انداختن باز شماری یا ابطال انتخابات دانست. این قضیه دارای پیچیدگی خاصی است و نمی توان اکنون جناح خاصی را متهم کرد.

کارشناس مسائل خاورمیانه افزود: ابطال انتخابات به ضرر تمام مردم عراق است؛ چرا که مشخص نیست که اگر انتخابات مجدد برگزار شود به نفع رای آوردنگان شود یا خیر، لذا انگشت اتهام به سوی کسانی است که در مرحله اول انتخابات رای نیاوردند که این خود می تواند یک عامل تنش در عراق باشد.

وی تصریح کرد: قطعا عراق نیازمند سعه صدر همه دولت های موثر است؛ چرا که اگر انتخابات به عنوان یک اهرم از صحنه خارج شود، می تواند مسائل خشونت باری را به همراه داشته باشد که به نفع هیچ کدام از طرف های عراقی نیست. قبل از پایان نتایج تحقیقات نمی توان به عینه کسی را مقصر حادثه دانست.

نعیمی افزود : عربستان سعودی، آمریکا و رژیم اشغالگر قدس از عاملان قطعی موثر حادثه آتش سوزی هستند، زیرا آمریکا علاقه ای ندارد که هیچ کشور عربی در منطقه از دموکراسی بهره مند باشد.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار