معاون دبیر کل حزب‌الله لبنان با اشاره به شکست رژیم صهیونیستی در جنگ سال ۲۰۰۶ و پیامد‌های مثبت آن برای مقاومت تصریح کرد اسرائیل ابزار اساسی آمریکا در منطقه است.

رژیم صهیونیستی ابزار اساسی آمریکا در خاورمیانه استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه اینترنتی خبری النشره لبنان، شیخ نعیم قاسم، معاون دبیر کل حزب الله لبنان، با اشاره به طرح اجتماعی و اقتصادی که حزب الله در دست بررسی و تهیه دارد خواستار تشکیل هرچه سریع دولت لبنان شد. وی با اشاره به شکست رژیم صهیونیستی در جنگ ژوئیه سال 2006 میلادی و پیامدهای مثبت آن برای مقاومت گفت: اسرائیل به عنوان ابزار اساسی آمریکا در منطقه است.

شیخ نعیم قاسم در سخنانی به مناسبت سالگرد پیروزی سال 2006 میلادی گفت: ما در سالگرد پیروزی های سال 2006 میلادی هستیم. همان پیروزی هایی که در جهان طنین انداز شد و معجزه ای رقم زد که به ذهن و فکر خیلی ها خطور نمی کرد و حتی تصور نمی کردند که عده اندکی از مؤمنان مبارز، بر یک گروه بین المللی زشتکار و حامی تجاوز و تعدی به انسانیت، پیروز شوند. مقاومت حزب الله معادله آزادسازی و استقلال را پایه گذاری کرد و جنگ ژوئیه سال 2006میلادی فقط یک پیروزی نظامی بر دشمن نبود بلکه پایه گذار مجموعه ای از نتایج بود. این جنگ جلوی (توطئه) اسکان فلسطینیان را در لبنان برای همیشه گرفت و نگذاشت لبنان به سکوی بیگانه برای ترویج سیاستهای ظالمانه تبدیل شود. جنگ ژوئیه یک نیروی لبنانی متشکل از ارتش، ملت و مقاومت را بنا نهاد و این نیرو متلاشی نمی شود و می‌تواند از کشور حمایت کند. جنگ ژوئیه پایه گذار نیروی درهم کوبنده تروریسم تکفیری بود و نگذاشت تروریسم تکفیری برای خود در لبنان جای پایی درست کند. این جنگ ثابت کرد مقاومت ما قادر است به لبنان در ساختن کشور کمک کند زیرا مقاومت فقط یک اقدام نظامی نیست بلکه یک جهت گیری است که راه را مشخص می کند.

شیخ نعیم قاسم در سخنانی در هتل کورال بیچ گفت از همین جا زمانی که وارد انتخابات اخیر شدیم شعار «حمایت می کنیم و می سازیم» را مطرح کردیم تا بگوییم ما که مقاومت می کنیم، در ساختن نیز مشارکت داریم و تلاش می کنیم؛ نه اینکه حمایت از ما باشد و سازندگی از دیگران بلکه ما هم حمایت می کنیم هم می سازیم و با کسانی که حمایت می کنند و می سازند نیز همکاری می کنیم، از همین رو در همه بخشهای کشور در سازندگی شریک خواهیم بود و اهتمام خواهیم کرد که در داخل نیز جهاد (سازندگی) کنیم همچنانکه در رویارویی با اسرائیل جهاد کردیم. ما در حزب الله لبنان در حال بررسی یک طرح اجتماعی اقتصادی هستیم که راه را به روی ما روشن کند و آن را به شرکایمان در کشور عرضه خواهیم کرد تا با هم همکاری کنیم. به همین علت پیشنهادها را با دید نقادانه بررسی خواهیم کرد و در هیئت دولت شرط کرده ایم که هر طرحی به صورت جداگانه عرضه و از نظر تدارک و تأمین مالی، هدف و نتیجه به دقت بررسی شود، به همین علت هر طرحی را به خوبی بررسی خواهیم کرد و نمی پذیریم طرحهای نسجیده تحمیل شود.

وی گفت: دولت آینده لبنان در اقتصاد و امور اجتماعی نقش محوری خواهد داشت و هر اندازه که در تشکیل آن تأخیر شود اوضاع خطرناک تر و بدتر می شود. باید دولت را تشکیل دهیم و از نتایج انتخابات پارلمانی به عنوان یک معیار عادلانه بهره ببریم و با نرمش مناسب به تشکیل دولت کمک کنیم زیرا دولت همانند گوشت قربانی نیست که برخی آن را به بهای لطمه به کشور، تقسیم کنند. استفاده از نفوذ، طوایف، مذاهب و موقعیتها را به خاطر کشور کنار بگذارید و به آدمیان فارغ از مذهب و طائفه آنان فکر کنید و این به شتاب در تشکیل دولت کمک می کند. دولت از نظر ما زمینه ای برای همکاری سیاسی است و برای سهم خواهی و تقسیم نیست. اگر اینگونه عمل کنیم همگان بسیار بیشتر از سهم خواهی ها سود می برند زیرا زمانی که مردم سود کنند، وطن سود می کند و همه امور به سمت اطلاح پیش خواهد رفت.

شیخ نعیم قاسم تصریح کرد: آمریکا امروز ظلم و ستم می کند و تصمیماتش را در جهان با تمام وحشی‌گیری، زور و جنایت به اجرا در می آورد. آمریکا امروز باعث و بانی همه بحرانها در جهان است و بحرانهای جدید حتی برای هم پیمانان اروپایی اش به وجود می آورد . شما یک کشور به من نشان بدهید که با آمریکا تفاهم دارد یا می تواند با آن تعامل کند. آمریکا بحران سازی می کند، بله آمریکا از یک مجموعه در خلیج فارس راضی است اما رضایتش موقت است و به اندازه باج خواهی مالی است و زمانی که 500 میلیارد دلار (عربستان) خاصیتش از بین برود، رضایت آمریکا نیز از بین می رود مگر اینکه پانصد میلیارد دلار دیگر جایگزنش شود تا این رضایت ادامه یابد در غیر این صورت اوضاع دگرگون می شود.

معاون دبیر کل حزب الله لبنان گفت: دیده ایم که آمریکا از متجاوزان حمایت می کند سپس از حمایت از آنان زمانی که مصلحتش ایجاب نمی کند، دست بر می دارد و این را باید به یاد داشته باشیم که اسرائیل در منطقه ما به عنوان یک ابزار اساسی در دست آمریکاست و ما باید با آن مقابله کنیم. اسرائیل عامل فتنه، مخل امنیت، قاتل کودکان و سارق سرزمین ما است. اسرائیل نمی گذارد ما رشد کنیم بلکه بر آینده ما و آینده کودکانمان تأثیر منفی می گذارد. باید مواظب باشیم تا اسرائیل نتواند مرزها را ترسیم کند. ما باید گامهای مناسب برای پایان دادن به اشغالگری و بازگرداندن سرزمینها به صاحبان واقعی آنها برداریم. اگر همه جهانیان نیز از معامله قرن (طرح جدید سازش) حمایت کنند این طرح به نتیجه نخواهد رسید؛ زیرا مقاومت فلسطینی، عربی و اسلامی وجود دارد و در نهایت پیروزی با حق، با سرزمین و با آدمیان شریف است. تجربه به ما ثابت کرده است زمانی که ایستادگی کرده ایم، پیروز شده‌ایم.

انتهای پیام/

اظهارات شیخ نعیم قاسم درباره رویدادهای لبنان و منطقه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار