براساس اسناد کتاب باب وودوارد، تل آویو قادر نیست در برابر حزب‌الله از خود دفاع کند و این موضوع به نگرانی برای آمریکا تبدیل شده است.

قدرت روزافزون حزب‌الله در منطقه، آمریکا را نگران ‌هم‌پیمان اسرائیلی خود کرده استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، تایمز آو اسرائیل در گزارشی نوشت: اسنادی که در کتاب باب وودوارد، روزنامه‌نگار کهنه‌کار آمریکایی منتشر شده است نشان می دهد ناتوانی اسرائیل در دفاع از خود در برابر حملات احتمالی حزب الله لبنان، کاخ سفید را نگران می کند. یکی از مسئولان شورای امنیت ملی آمریکا که چهره‌ای به شدت ضد ایرانی است گفته است این نگرانی وجود دارد که حزب الله به عنوان یک گروهِ مورد حمایت ایران بتواند آمریکا را به یک جنگ فاجعه‌بار در منطقه خاورمیانه بکشاند.

بر اساس اسناد این کتاب، در آغاز فعالیت دولت دونالد ترامپ مقام های ارشد دولت آمریکا نگران بودند که اسرائیل نتواند در برابر حزب الله از خود دفاع کند. باب وودوارد در کتاب "وحشت: ترامپ در کاخ سفید" با جزئیات شرح می دهد چطور یک تحلیلگر امنیتی در ماه فوریه نگرانی عمیقی را درباره توسعه زرادخانه نظامی حزب الله ابراز کرد.

این تحلیلگر با نام دِرِک هاروی تاکید کرد حزب الله به عنوان یک گروه مورد حمایت ایران در جریان جنگ دوم لبنان در سال دو هزار و شش به شکل قابل توجهی قوی تر از اسرائیل بود. حزب الله نشان داد که ارتش اسرائیل آسیب پذیر است و قادر نیست در جنگ ها و نبردهای آتی از خود دفاع کند.

درک هاروی از اعضای سابق شورای امنیت ملی آمریکا و تحلیلگر مسائل منطقه خاورمیانه اعلام کرده است مهم ترین نگرانی وی در حال حاضر در منطقه خاورمیانه حزب الله لبنان است. وی گفته است اطلاعات دقیق نشان می دهند که حزب الله بیش از چهل و هشت هزار نیروی نظامی آماده در لبنان دارد و این نیروها تهدیدی آنی ضد اسرائیل هستند. حزب الله همچنین حدود هشت هزار نیروی دیگر خود را هم در سوریه، مناطق و مناطق دیگر مستقر کرده است.

درک هاروی همچنین گفته است حزب الله اکنون حدود صد و پنجاه هزار موشک در اختیار دارد. حزب الله در جنگ سال دو هزار و شش با اسرائیل تنها چهار هزار و پانصد موشک داشت. وی استدلال می کند که افزایش توان نظامی حزب الله احتمال وقوع یک جنگ فاجعه بار را در منطقه تشدید می کند که ممکن است پای آمریکا هم به این جنگ کشیده شود و به ناآرامی های گسترده ای در منطقه منجر شود.

درک هاروی به جارد کوشنر، نماینده ترامپ در امور منطقه خاورمیانه گفته است که دولت کنونی آمریکا برای مواجهه با جنگ احتمالی اعراب با اسرائیل آماده نشده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار