به منظور حمایت از فعالیت های کار آفرینی جوانان و در راستای انعقاد قرارداد وزارت ورزش و جوانان و بانک قرض الحسنه رسالت، تفاهم نامه همکاری بین اداره کل ورزش و جوانان استان و بانک رسالت منعقد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، به دنبال تفاهم نامه معاونت جوانان وزارت ورزش با بانک رسالت در خصوص  پرداخت تسهیلات اشتغالزایی، مدیر کل، معاونان و تعدادی از مسئولان اداره کل ورزش و جوانان استان به همراه تعدادی از دبیران سمن های جوانان از بخش گلباف و کانون های توسعه اشتغال زایی این منطفه بازدید کردند.

از جمله پروژه های مورد بازدید می توان به کارگاه دوزندگی، دام سبک و پنل خورشیدی اشاره کرد.

محمدتقی امیری خراسانی، مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان در نشست با اعضای شبکه توسعه اجتماعی رسالت که به ریاست عسکری پور راهبر شبکه توسعه اجتماعی رسالت در بخش گلباف برگزار شد، ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و محرم الحرام، ابراز امیدواری کرد: شعور حسینی بر شور حسینی غلبه کند تا بتوانیم به مردم عزیزمان خدمت صادقانه و صالحانه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه مزه ی هر شعار زمانی می چسبد که محقق شود، گفت: امیدواریم زمانی فرا رسد تا جامعه ی ما با همین دست فرمان جلو رود.

امیری خراسانی با اشاره به انعقاد قرار داد فی ما بین وزارت ورزش و جوانان و بانک قرض الحسنه رسالت در راستای اشتغالزایی جوانان، یکی از اتقافات خوب اخیر را این نوع مشارکت های اجتماعی عنوان کرد.

وی سمن های جوان را یک پایگاه اجتماعی قوی در وزارت دانست و افزود: امروز عصاره ای از فعالترین سمن های استان را اینجا مشاهده می کنید که البته برخی هم نتوانستند در این نشست حاضر شوند که قطعاً در اولین فرصت جلسه ای با حضور تمامی این عزیزان گذاشته می شود تا بچه ها بتوانند تجارب بیشتری کسب کنند و توی مسیرهای مثبتی که جلو می روند، ایده بگیرند و اگر تسهیلاتی هست، بتوانند به نحو احسنت استفاده کنند.

امیری خراسانی با اعلام اینکه کسب تجربه و استفاده از تجارب کسانی که مسیرهای سخت را رفته اند، به رشد جامعه کمک می کند، تصریح کرد: این کار به سود فرد و در نهایت استان است.

وی با اعلام رضایت از کار کانون های توسعه اشتغال زایی منطفه گلباف، پیاده شدن این نوع سیستم در جامعه را مثبت و بر پایه ی مشارکت های اجتماعی عنوان و ابراز امیدواری کرد: روزی برسد کار از دست دولت گرفته شود و به سمت پایین، سازمان های مردم نهاد و به ویژه جوانان با انگیزه، هدایت شود.

امیری خراسانی در بخش دیگری از سخنانش با ابراز خرسندی از قانون منع بکارگیری بازنشسته ها یادآور شد: امیدوارم سریعتر این قانون اجرایی شود تا تمام کسانی که لیاقت دارند در رأس کار قرار گیرند.

وی جامعه را نیازمند این نوع تحرک دانست و بیان داشت: وقتی جوانان در رأس کار بیایند، انگیزه ی بیشتری برای انجام کار ایجاد می شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان نمونه ی بارز این قضیه را حضور عسکری پور راهبر شبکه توسعه اجتماعی رسالت و همکارانش دانست و وی را جزو مدیران فعال، پرتلاش و جوان استان عنوان و ابراز امیدواری کرد: بتوانیم از این پتانسیل به نحو احسنت استفاده کنیم.

وی یکی از پروژه های قابل سرمایه گذاری در استان را راه اندازی کارگاه های تولیدی پوشاک ورزشی اعلام کرد و افزود: این قبیل پروژه ها می تواند کمک کننده باشد.

روح الله اسدی، معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان نیز در حاشیه ی  این نشست در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان گفت: به منظور حمایت از فعالیت های کار آفرینی جوانان و در راستای انعقاد قرار داد فی ما بین وزارت ورزش و جوانان و بانک قرض الحسنه رسالت تفاهم نامه همکاری بین اداره کل ورزش و جوانان استان و بانک رسالت منعقد شد.

وی هدف از انعقاد این تفاهم نامه را تحقق اقتصاد مقاومتی با بهره مندی از توانمندی های جوانان و اعطای تسهیلات اشتغال و کار آفرینی به افراد معرفی شده از سوی وزارت ورزش و جوانان و اداره کل ورزش و جوانان استان به منظور کمک به ایجاد اشتغال جوانان بر اساس الگوی توسعه کارآفرینی اجتماعی رسالت با محوریت قرض الحسنه در چارچوب مفاد و تعهدات دو دستگاه عنوان کرد .

اسدی افزود: یکی از طرح های موفق وزارت این تفاهم نامه است که بر اساس آن اعتبارات کارآفرینی به صورت هدفمند هزینه شده و منجر به افزایش اشتغال پایدار می گردد.

وی از پرداخت سی میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی برای کسب وکار های خرد خبر داد و تصریح کرد: این کار از امروز آغاز شد که نحوه پرداخت عملیاتی شده است و این مبلغ تا آخر سال تسویه می شود تا د وباره اعتبار بگیریم.

اسدی در بخش دیگری از سخنانش به کانون های توسعه اشتغال زایی بخش گلباف اشاره کرد و یادآور شد: در نظر داریم این طرح ها را در مناطق دیگری مانند منطقه احمدآباد زرند و رابر نیز اجرا کنیم.

در پایان این نشست نیز دبیران سمن ها به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.

انتهای پیام/ب

انعقاد تفاهم نامه همکاری بین اداره کل ورزش و جوانان کرمان و بانک رسالت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار